Mark's Koivoer

jocca

Re: Mark's Koivoer

Bericht door jocca »

Mark zal ook op de koishow staan waar je het voer kan kopen :wink: .
Natal

Bericht door Natal »

Super. Dit geeft ons de kans om een kleine aankoop te doen om het voer te proberen. De verzendingskosten zijn anders aan de hoge kant als je maar 1 zak wil. Nu maar tijd vrij houden om dat weekend naar de koishow te komen.
jocca

Bericht door jocca »

Natal schreef: 28 feb 2023, 17:24 Super. Dit geeft ons de kans om een kleine aankoop te doen om het voer te proberen. De verzendingskosten zijn anders aan de hoge kant als je maar 1 zak wil. Nu maar tijd vrij houden om dat weekend naar de koishow te komen.
had ik geweten dat er meerdere mensen interesse hadden dan had ik meteen een aantal zakken extra besteld ... (maar dan moest je er nog omkomen bij ons wat dan ook weer brandstof kost = komt op hetzelfde neer dus ...).
poutie

Bericht door poutie »

Het is toch redelijk verzending kosten vind ik :(
jocca

Bericht door jocca »

poutie schreef: 28 feb 2023, 18:12 Het is toch redelijk verzending kosten vind ik :(
gewoon voor 195 euro bestellen é, dan is het gratis.
als je met 2 of 3 samen besteld zit je hier zo aan.
is ook een deel van de bedrijfsvisie ... voer maken zonder al te veel extra kosten in rekening te brengen. De tijd ook van gratis verzending is wat achterhaald aan het worden.
Ik vermoed ook wel dat de verzendkosten wel gaan zakken naarmate er meer zendingen zullen zijn (als je 20 pakjes verstuurd per week of 200 dan maakt dit een behoorlijk groot verschil uit ...)
Bye
Natal

Bericht door Natal »

Kan het wel volgen dat de verzendingskosten er zijn. Gratis bestaat niet, en bij anderen zit het gewoon in de prijs van het product verrekend.
jocca

Bericht door jocca »

nu ... een retorische vraag ...

wat is dan een billijke verzendkost voor jullie?
14 euro en een klets voor 1 zak voer is idd vrij duur, maar ik verzend ook vaak pakketten en van zodra ze een landsgrens over moeten zit je aardig vlug richting de 10 euro verzendkost, heb je er nog wat gewicht bij dan ben je helemaal gesjost.

Of is het voor jullie dan interessanter dat je bij 3 zakken geen doos meer krijgt maar bv gratis verzending (of verzending aan pakweg 6 euro)?

geef gerust feedback, ik speel het desnoods dan wel door aan Mark (of hij zou mee moeten lezen ...)
Laatst gewijzigd door jocca op 28 feb 2023, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
jocca

Bericht door jocca »

Natal schreef: 28 feb 2023, 18:45 Kan het wel volgen dat de verzendingskosten er zijn. Gratis bestaat niet, en bij anderen zit het gewoon in de prijs van het product verrekend.
klopt ... hij kan idd evengoed overal 3 euro per zak bijrekenen, geen kat die er zal om malen en overal gratis transport op geven ...
Komt voor hem hetzelfde uit en de klant betaald op het einde van de rit exact evenveel (of zelfs meer als de bestelling wat groter is).

Het zijn keuzes die gemaakt moeten worden, met mijn zaak bv doe ik nooit een gratis transport, ongeacht hoe duur het ook mag zijn ...
Geert666

Bericht door Geert666 »

Ik heb niks tegen verzendingskosten, maar als je maar een kleine hoeveelheid nodig hebt (1 zak) dan is het toch wel een ferme toeslag dat erbij komt.

Vanuit dat perspectief is het niet logisch dat 1 zak of 3 zakken opsturen dan even duur is. T'is natuurlijk wel logisch vanuit het standpunt van een transporteur want voor hem is het aantal kilometers voor 1 of 3 zakken gelijk.

Dus mss kan er in de toekomst idd gekeken worden voor een groepsaankoop wat de transportkosten kan drukken, of een koivrienden kortingscode die de transportkosten opheft.....
jocca

Bericht door jocca »

@Geert666 is wel degelijk hetzelfde hoor ... of toch zeer gelijklopend.
een pakket van 1-10 kg versturen vanuit nederland met bv dpd kost 12,25 euro ...
een pakket van 10-20 kg kost 17,25 kg.

er is dus een gemiddelde genomen. Bij de kleine pakketjes is de transport iets goedkoper, bij de grotere net duurder dan wat het zou moeten zijn.

het enige wat soelaas kan brengen is dat er een zakelijk contract wordt afgesloten waarbij je een gegarandeerde verzending per dag (of maand) hebt van enkele honderden orders. Dan kunnen (en zullen) de transportprijzen zakken. Maar zoals ik al vermeldde ... het zijn keuzes die gemaakt worden. Vanuit commercieel oogpunt zou het bv niet slecht zijn moest er gewoon 3 euro per zak extra gevraagd worden en een "gratis" transport aanbieden vanaf 50 euro ... dan heeft de consument het gevoel dat het "gratis" is maar uiteindelijk betaald hij gewoon die transport zonder het te weten (gratis bestaat niet ... uiteindelijk betaal je altijd de prijs die je zou moeten betalen, al is het vaak verdoken in de verkoopsprijs).

Ik heb wat zakken voer liggen voor mijn eigen gebruik (geschatte jaarverbruik), nu zal ik die niet allemaal kunnen opgebruiken tegen de jaarbeurs (en daar koop ik dan gewoon opnieuw nieuw voer in) ... wie het wil kan eventueel een zak (zakken) komen halen bij ons thuis in Lokeren (zeveneken) ... (maar dat zal je ook brandstof kosten - opsturen doe ik niet, ga ik mij niet mee bezig houden ;-)
Stuur maar een pb wie interesse heeft.

codes zijn allemaal wel leuk, maar uiteindelijk moet iemand die transport betalen :wink: , ik snap zijn redenering (zo goedkoop mogelijk voer maken en om die stelling waar te kunnen maken moet hij de transport wel apart verrekenen...), maar ik snap evengoed uw redenering voor 1 zakje voer is het een aardig dure transport. Heeft natuurlijk ook de maken met het product ... redelijk wat gewicht, grote afmeting en een beperkte waarde ... Moest je een sierdopje van 39 euro bestellen die 100 gram weegt dan zal je idd een transportje hebben van misschien 5,8 euro ... Nu heeft men het gewicht en de afmeting wat tegen. (+ de initiële waarde ook van het product is vrij beperkt ... moest het voer nu 100 euro kosten dan is dit al weer een ander verhaal ... = lees wat meer marge die verrekend kan worden).

Maar ik stel de vraag nog eens:
wat lijken jullie billijke transportprijzen voor
1 zak voer
3 zakken voer
6 zakken voer
een pallet voer
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

Ik vindt het er dik over om voor 200 euro voer ( 5 zakjes van 4 kg ) te gaan bestellen om gratis transport te bekomen.
Bestel ik bv 4 zakken komt de kg prijs / kg al tegen de 11 euro uit…
Maar bestel ik maar 1 zak ( om het eens te proberen ) dan kom ik al op ruim 13 euro / kg uit.

En ok gratis bestaat niet maar waarom het ene bedrijf 15 kg kan verzenden aan 8 euro ( ook naar Nederland ) en zelfs voor 5 euro naar een afhaalpunt is mij dan een raadsel.
En het is niet zo dat dit voer dan 20 euro/kg kost…..

Ook vindt ik de reactie over die visolie en de daarmee gepaard gaande oliefilm op het wateroppervlak voor mij al een bijkomende reden om er af te blijven.
Die visolie is ook betaald en loopt dan maar het riool in.

Ik heb ook vergeleken met mijn voer en veel verschil( ik kan ook maar lezen wat er op de zak staat)
kan ik er niet in vinden buiten de prijs en die visolie.

Over het voer zelf dat laat ik in het midden daar ik het niet gebruik.

Hopelijk heb ik de regels niet overschreden wat betreft dit topic.

Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
jocca

Bericht door jocca »

zucht ...
begrijpend lezen is soms moeilijk ... :dash: :dash: :dash:
het moet toch wel soms es pieken denk ik zo ...
jocca

Bericht door jocca »

Guyke schreef: 01 mar 2023, 10:29 200 euro voer ( 5 zakjes van 4 kg ) te gaan bestellen om gratis transport te bekomen.
4 zakken komt de kg prijs / kg al tegen de 11 euro uit…
correctie:
200 euro = 6 zakken voer + gratis voeremmer + gratis levering aan de voordeur
4 zakken (16 kg) voer kosten 147,77 euro incl verzending = 9,23 euro/kg en geleverd aan uw voordeur.
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

@jocca

Het klopt als men 3 of meer zakjes besteld dan is de prijs ook minder.
Maar om aan dat gratis verzend te komen moet ik dan 6 zakjes ( 24 kg ) kopen om boven die 195 € uit te komen. Voor die prijs koop ik 75 kg voer…….
En ok ik ga mijn voer zelf halen, maar dan met een kar en dan voor verschillende koi/vijverhouders.
Voor 15€ aan brandstof ( huidige prijzen ) rijd ik over en weer en omgerekend bespaar ik zelfs tov als ik het zou laten opsturen.

Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
jocca

Bericht door jocca »

proficiat, ik ben gelukkig voor u dat je een voer gevonden hebt dat past bij u ...
zo zie je maar dat er op ieder potje een dekseltje past :good:
Plaats reactie

Terug naar “sponsors/partners”