Algemeen topic Grow-out Shiro-Utsuri NND ism Het Koiparadijs - DVS

FredLekx
Contacteer:

Re: Algemeen topic Grow-out Shiro-Utsuri NND ism Het Koiparadijs

Bericht door FredLekx »

Lekker bezig, Joachim! :D :D
jocca

Bericht door jocca »

bedankt @FredLekx ... hij hebt ook nog wel een gaatje zeker in uw vijver 8) ;cool;
poutie

Bericht door poutie »

Ik ga nu gaan storten :D
Hopelijk is er nog een plekje :D
Babette

Bericht door Babette »

Mijn vijver zit vol, ik zou eerst een kohaku van 5 jaar oud willen wegdoen om mijn zelfde bestand te behouden. Jammer [thank_you
jocca

Bericht door jocca »

Babette schreef: 04 feb 2022, 10:08 Mijn vijver zit vol, ik zou eerst een kohaku van 5 jaar oud willen wegdoen om mijn zelfde bestand te behouden. Jammer [thank_you
het is nogthans een eenmalige kans om aan die prijs zo een kwaliteit aan te kopen hoor ;-).
bovendien is de verdeling pas begin mei, nog 3 maanden de tijd om die kohaku een goede thuis te geven, daarbij ... 1 tosai van pakweg 23 cm is nu ook niet DE belasting hoor in een vijver (zeker het eerste jaar niet).
jocca

Bericht door jocca »

poutie schreef: 04 feb 2022, 09:57 Ik ga nu gaan storten :D
Hopelijk is er nog een plekje :D
dat zal nog wel op tijd zijn, maar mail je mij even naar [email protected] uw volledige naam ( :lol: ),
maar vooral gsm nummer EN e-mail adres (anders kunnen we die bon op het einde niet mailen ;-).
koka

Bericht door koka »

jocca schreef: 04 feb 2022, 10:15
Babette schreef: 04 feb 2022, 10:08 Mijn vijver zit vol, ik zou eerst een kohaku van 5 jaar oud willen wegdoen om mijn zelfde bestand te behouden. Jammer [thank_you
het is nogthans een eenmalige kans om aan die prijs zo een kwaliteit aan te kopen hoor ;-).
bovendien is de verdeling pas begin mei, nog 3 maanden de tijd om die kohaku een goede thuis te geven, daarbij ... 1 tosai van pakweg 23 cm is nu ook niet DE belasting hoor in een vijver (zeker het eerste jaar niet).

Denk voor zo 1 kleine uk is er wel altijd plaats!!!
:D :D :D
20m³ met lavafilter 3m³
Babette

Bericht door Babette »

Ja ja 1 kleine uk is ok maar een grote uk weg doen is wat anders ! Ik bekijk het nog even Jocca ;OK;
jocca

Bericht door jocca »

Babette schreef: 04 feb 2022, 11:49 Ja ja 1 kleine uk is ok maar een grote uk weg doen is wat anders ! Ik bekijk het nog even Jocca ;OK;
prima, je moet je er gewoon goed bij voelen ... (maar wacht niet te lang, als ik nog goed kon volgen zouden er nog 6à7 vissen vrij zijn)
willem v d

Bericht door willem v d »

Ik ben ook zeer benieuwd naar de showa grow out.
jocca

Bericht door jocca »

willem v d schreef: 04 feb 2022, 12:28 Ik ben ook zeer benieuwd naar de showa grow out.
daar zal het nog een kleine maand op wachten zijn :wink:
maar ... voor deze kan je je nog net inschrijven als je wil ;cool;
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

Na het lezen van het reglement ga ik passen.
Beoordelingen van foto’s en filmpjes vanuit de vijver ( duidelijkheid , ben geen topfotograaf, ook geen opgroeibak met verwarming of wat dan al meer ) en ook in een meetbak ( heb ik niet ) als update zijn hier kwasie niet haalbaar.
Ik heb overwogen om mee te doen en de updates te doen volgens eventuele gelegenheid die zich zou voordoen maar….

Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
jocca

Bericht door jocca »

Guyke schreef: 04 feb 2022, 12:37 Hallo,

Na het lezen van het reglement ga ik passen.
Beoordelingen van foto’s en filmpjes vanuit de vijver ( duidelijkheid , ben geen topfotograaf, ook geen opgroeibak met verwarming of wat dan al meer ) en ook in een meetbak ( heb ik niet ) als update zijn hier kwasie niet haalbaar.
Ik heb overwogen om mee te doen en de updates te doen volgens eventuele gelegenheid die zich zou voordoen maar….

Mvg
Guyke
jammer om te lezen, maar ja ... die updates zijn nu eenmaal wel een ondereel van een grow-out ... anders is het gewoon enorm goedkoop een visje komen scoren en nadien niets meer laten horen. De koihandel steekt er enorm veel eigen middelen in, middelen die hopelijk door wat extra reclame=inkomsten terugverdiend kunnen worden.

tussentijdse updates in de vijver mogen absoluut geen probleem zijn ... daar zijn voorbeelden genoeg van te vinden in de topic van de kohaku challenges (je moet geen topfotograaf zijn, het moeten geen topfoto's zijn ... gewoon een foto of algemeen filmpje van hoe de koi de evolutie doet ...). Enkel op het einde moet dit idd wel in een blauwe meetbak of bowl zijn ... en daar zie ik eerlijk gezegd ook geen probleem in ... een blauw bak of bowl kost hoop en al 50 euro en je hebt er jarenlang plezier aan en een meetstrook heb je vlug.

meer zelf ... voor wie GEEN meetbak heeft, laat het gewoon weten ik zal een sticker op rol meebrengen
en aan die mensen geven om in een blauwe bowl of meetbak te kleven.
Gratis en voor niets ...

zo zie je maar ... problemen zijn er om op te lossen en waar mogelijk denken we altijd mee.
goshiko

Bericht door goshiko »

Ik denk dat ik voor de showa grow-out zal trachten te gaan.
Ik heb al twee hi utsuri zitten, een derde erbij is me van het goeie teveel. En een huidig aanwezige wegdoen, dat is bij mij uitgesloten.
Showa heb ik er ook wel al twee, maar wat lagere kwaliteit en ik ben nu eenmaal enorme fan van wit, zwart en rood….

De regels, inderdaad dat hoort er nu eenmaal bij. Anders is het geen grow-out event meer. En met die cadeaubon van 50eur kan je al meetbak scoren ook he.

Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
jocca

Bericht door jocca »

goshiko schreef: 04 feb 2022, 12:53 Ik denk dat ik voor de showa grow-out zal trachten te gaan.
Ik heb al twee hi utsuri zitten, een derde erbij is me van het goeie teveel. En een huidig aanwezige wegdoen, dat is bij mij uitgesloten.
Showa heb ik er ook wel al twee, maar wat lagere kwaliteit en ik ben nu eenmaal enorme fan van wit, zwart en rood….

De regels, inderdaad dat hoort er nu eenmaal bij. Anders is het geen grow-out event meer. En met die cadeaubon van 50eur kan je al meetbak scoren ook he.

Goshiko
hi utsuri is niet hetzelfde als shiro's é :lol: , neenee begrijp de keuze en eerlijk ... die showa's beloven ook bloedmooi te worden ;-).
Plaats reactie

Terug naar “Grow-out 2022-2023 Tategoi Shiro-Utsuri NND ism Het Koiparadijs - DVS”