Aquaforte vario error 01

Hier kan met alle vragen terecht over pompen en/of pompgevoede filters
Plaats reactie
Mister

Aquaforte vario error 01

Bericht door Mister »

Dag allen,
Vandaag mijn filter schoongemaakt, bij het opnieuw aansluiten van de pomp begon deze normaal te lopen. Minuten later vervolgens kreeg ik foutcode 01.

Voor het schoonmaken deed de pomp het ook gewoon normaal.

Foutcode 01 moet zijn "Er01: afwijkende bedrijfsspanning"

Wat houd dit in en wat is hieraan te doen ?

Gaat op een aquaforte 0-plus vario 20.000.

Hoop op jullie hulp en alvast bedankt daarvoor
Isabelledb

Re: Aquaforte vario error 01

Bericht door Isabelledb »

Dag Mister,
Heb je ondertussen gevonden wat er aan de hand was?
Ik heb hier net hetzelfde voor. Plots geeft mijn AF DM Vario 30000 s een error 01 aan.
Ik heb het stopcontact en de zekering nagekeken maar al de rest draait.
Zou de controller defect zijn?
poutie

Bericht door poutie »

De stroom over ganse de vijver afleggen en weer aanleggen normaal zou dit moeten weer gaan
Francis

Bericht door Francis »

Aquaforte DM Vario 30000s.Een goeie vriend van mij en ik hebben ook dezelfde foutcode nl. Er01. We konden niet eens onze pomp starten. We stopten de stekker in het stopcontacten kregen na ongeveer 3 sec de foutcode. Beide pompen zijn iets meer dan 2jaar oud. Mijn vriend had dezelfde pomp in reserve staan. ik heb de controller gewisseld en de pomp werkte terug. Nu heb ik de controller meegegeven met een elektronica-technicus zodat ik weet waar de fout zit en hoe ik het kan verhelpen of verbeteren. Ik hou jullie op de hoogte.
bazzio

Bericht door bazzio »

Hier ook aan de hand gehad, nieuwe controller was het enige wat hielp. Trouwens ook al een in elkaar gelopen 30.000 s pomp moeten vervangen na 1,5 jaar, magnetisch aandrijf gedeelte naar rotor was doorgebroken :(
Bij deze pompen is het m.i. ook beter de pomp voor de levensduur van de controller om deze te stoppen met de controller op pauze ipv de stekker eruit. Ik stopte hem eerst altijd via de filterbesturing (relais) maar nu enkel via de controller op pauze.
Plaats reactie

Terug naar “Pompgevoed”