Dvs eliquare pomp

Hier kan met alle vragen terecht over pompen en/of pompgevoede filters
DenD

Re: Dvs eliquare pomp

Bericht door DenD »

Kevinlepez schreef: 26 feb 2022, 19:11
Daarom dat ik dit hier vraagde voor meer info te krijgen
Ik las dat ze waarschijnlijk terdege getest zijn dus deze basisgegevens zou vrij snel beschikbaar moeten zijn.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Trommelfilter + 430 liter filter met Helix & Pads + 430 liter filter met japanse mat
willem v d

Bericht door willem v d »

Er is nieuws in pompen land,
Men klaagt al over teweinig informatie van een product dat nog niet op de markt is...en misschien nog deels in ontwikkeling.

Btw zijn bij de meeste regelbare pompen de informatie met de curves alleen bij vol vermogen bekend.
DenD

Bericht door DenD »

willem v d schreef: 26 feb 2022, 20:16 E van een product dat nog niet op de markt is...en misschien nog deels in ontwikkeling.
Hoezo...het forum heeft er gekregen :D
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Trommelfilter + 430 liter filter met Helix & Pads + 430 liter filter met japanse mat
Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

DenD schreef: 26 feb 2022, 20:31 Hoezo...het forum heeft er gekregen :D
Klopt, maar dacht ook dat Patrick vermelde dat ze toen nog niet op de markt waren
Deze pompen zien er alvast veel belovend uit en DVS staat algemeen bekend voor kwaliteit .......
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
rodders

Bericht door rodders »

Ik ben in ieder geval wel geïnteresseerd. Verbruik ziet er goed uit tov de dm vario's bijvoorbeeld.
Engelbert

Bericht door Engelbert »

Is er wat bekend over deze pompen?

beter of slechter dan een DM?
jocca

Bericht door jocca »

Engelbert schreef: 13 apr 2022, 21:05 Is er wat bekend over deze pompen?

beter of slechter dan een DM?
veel info zal je er niet over vinden, maar ik heb ze hier liggen om in de tombola te steken, en het zien er echt wel degelijke pompen uit.
Ik zou zeggen, het forum in de gaten houden, want er zal normaal gezien nog wel eens eentje te winnen vallen ;-).
BDohmen

Bericht door BDohmen »

Hoi,

Zover ik weet is Patrick van DVS niet over 1 nacht ijs gegaan, met het uitzoeken en ontwikkelen van zijn eigen pompenlijn.
Je mag ervan uitgaande de kwaliteit hiervan goed te noemen is. Patrick houd niet an half werk, getuige zijn trommelfilters.
Ik heb er gelukkig geen verstand van!

Ik word niet gehinderd door enige vorm van kennis!
Steff

Bericht door Steff »

Hey iedereen,

Heeft ondertussen iemand deze draaien? Wat zijn de ervaringen?

Gr Steff
goshiko

Bericht door goshiko »

Ik denk dat jocca deze pomp gewonnen heeft met de tombola op de barbeque, ik weet niet of hij deze al draaien heeft.

Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
mario1

Bericht door mario1 »

goshiko schreef: 24 jul 2022, 17:09 Ik denk dat jocca deze pomp gewonnen heeft met de tombola op de barbeque, ik weet niet of hij deze al draaien heeft.

Goshiko
Ja de jocca was inderdaad de gelukkige ;cool;
jocca

Bericht door jocca »

mario1 schreef: 25 jul 2022, 07:37 Ja de jocca was inderdaad de gelukkige ;cool;
idd ik heb deze gewonnen en het staat op de "planning" om die deze week eens in bedrijf te stellen.
flowmetingen kan ik niet doen, maar ik kan wel vergelijken met een DM vario 30.000 ... verbruik van de DVS eliquare 25 kuub pomp zou een aardig stuk lager moeten zijn.
Ik zit wel met ruim 1 meter opvoerhoogte (ga die gebruiken voor het voeden van de trickle).
mario1

Bericht door mario1 »

jocca schreef: 25 jul 2022, 08:50
mario1 schreef: 25 jul 2022, 07:37 Ja de jocca was inderdaad de gelukkige ;cool;
idd ik heb deze gewonnen en het staat op de "planning" om die deze week eens in bedrijf te stellen.
flowmetingen kan ik niet doen, maar ik kan wel vergelijken met een DM vario 30.000 ... verbruik van de DVS eliquare 25 kuub pomp zou een aardig stuk lager moeten zijn.
Ik zit wel met ruim 1 meter opvoerhoogte (ga die gebruiken voor het voeden van de trickle).
Ik ben benieuwd naar je bevindingen en uiteraard klein verslagje ;cool;
rodders

Bericht door rodders »

Ik heb afgelopen weekend eentje geïnstalleerd ter vervanging van een dm vario 30000. Voorlopig erg tevreden van. Op volle kracht zoemt hij wel wat harder dan de dm.
phender

Bericht door phender »

Mijn oase aquamax eco premium heeft de geest gegeven. Ik had er twee draaien in een identieke opstelling. Nu heb ik eentje vervangen door de dvs pomp die ik hier op her forum had gewonnen.
De dvs 80 Watt, de oase 145 Watt.
Opbrengst is van beide pompen nagenoeg hetzelfde.
Dus daar ben ik heel tevreden over. De levensduur valt natuurlijk wel af te wachten.
Plaats reactie

Terug naar “Pompgevoed”