Heeft er een eimand al van de nieuwe pompen van dvs al in werking gezien zou onder de naam eliquare pompen komen
Qua verbruik stuk minder dan aquaforte pompen.
Deze mail heb ik van dvs gekregen :
De pompen die we ontwikkeld hebben een max opvoer hoogte van 7 meter.
Ze zijn regelbaar van 50% tot 100% in 8 stappen.
Het zijn de zuinigste pompen die er in deze prijsklasse op de markt zijn.
Eliquare adjustable pond pumps
600.0010 PA16000 Pond pomp adjustable 16000 l/h - 40-80W € 265,00
600.0011 PA20000 Pond pomp adjustable 20000 l/h - 60-120W € 287,00
600.0012 PA25000 Pond pomp adjustable 2500 l/h - 80 - 160W € 314,00
Dvs eliquare pomp
-
Re: Dvs eliquare pomp
het forum binnenkort in de gaten houden
, wij met koivrienden hebben van ieder model eentje gekregen om te verloten/te gebruiken als prijs.
Ik zou de doos kunnen opentrekken, maar dat kunnen we dan ook niet maken naar de mensen die eentje winnen.
Patrick kennende gaan de pompen wel dertege getest zijn ... dus het is een berekend risico om een dergelijke pomp te kopen.

Ik zou de doos kunnen opentrekken, maar dat kunnen we dan ook niet maken naar de mensen die eentje winnen.
Patrick kennende gaan de pompen wel dertege getest zijn ... dus het is een berekend risico om een dergelijke pomp te kopen.
Hallo,
Hier staat:
Ik denk dat het 25000l/h moet zijn……
Ook zou er bij mogen vermeld worden wat er van het debiet overblijft op bv 1,5 m hoogte.
Energie zuinige pompen zijn normaal niet happy als er tegendruk op komt.
Mvg
Guyke
Hier staat:
Ik denk dat het 25000l/h moet zijn……
Ook zou er bij mogen vermeld worden wat er van het debiet overblijft op bv 1,5 m hoogte.
Energie zuinige pompen zijn normaal niet happy als er tegendruk op komt.
Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
moet idd 25000L zijn,
ik ben net es gaan kijken of er in de verpakking wat meer info te vinden is, maar in de boekjes staat niets over debiet bij opvoerhoogte.
even mailen naar DVS of er al iets geweten is hierover (of we moeten es ene aan een debietmeter hangen hier bij ons thuis
ik ben net es gaan kijken of er in de verpakking wat meer info te vinden is, maar in de boekjes staat niets over debiet bij opvoerhoogte.
even mailen naar DVS of er al iets geweten is hierover (of we moeten es ene aan een debietmeter hangen hier bij ons thuis

-
Kevin gaf aan dat de pompen 7 meter opvoerhoogte zouden hebben.
Zelf ben ik ook wel wat meer benieuwd naar de opbrengst bij 50%
Zelf ben ik ook wel wat meer benieuwd naar de opbrengst bij 50%
pompen hebben wel duidelijk een volledig andere bouw dan bv de dm vario's,
de schoep en het schoepenhuis zijn bv merkelijk groter. (ondanks ze ze minder kuubs halen)
de schoep en het schoepenhuis zijn bv merkelijk groter. (ondanks ze ze minder kuubs halen)
Hallo,
Wat ik op een Duitse site lees is,
Dat enkel de zwaarste pomp aan die 7 m geraakt.
Droogopstelling kan maar de pomp moet onder de wateroppervlak staan want ze is niet zelfaanzuigend.
De debieten zijn aangegeven op nulniveau
Bv dan is 40 watt voor 8000 liter water is voor mij nog altijd veel tov een airlift.
Mvg
Guyke
Droogopstelling kan maar de pomp moet onder de wateroppervlak staan want ze is niet zelfaanzuigend.
Bv dan is 40 watt voor 8000 liter water is voor mij nog altijd veel tov een airlift.
Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
Jammer dat er geen 30m3/h pomp is... Mijn DM vario vreet toch aardig wat energie weg op 100%
-
2 pompen is inderdaad zuiniger als 1 pomp.
De vijver zit nu in winter stand met 2 pompen op 25/30 wat per stuk en weet zeker dat ik meer als 14m3 per uur rond pomp.
De vijver zit nu in winter stand met 2 pompen op 25/30 wat per stuk en weet zeker dat ik meer als 14m3 per uur rond pomp.
-
A ok ga ik dan in de gaten houden zou goed van pas komen zo een zuinige pomp en gratis nog beter ook al kosten ze niet zo veeljocca schreef: ↑26 feb 2022, 05:33 het forum binnenkort in de gaten houden, wij met koivrienden hebben van ieder model eentje gekregen om te verloten/te gebruiken als prijs.
-
Ja is meer als airlift maar is voor de trickle staat nu een oase op van 145 watt dus zou met deze pomp al heel stuk minder zijn de 2 de filterlijn is wel via airlift die doet met 25 watt een 10000liter denk ik als ik het vergelijk met mijn andere pomp (de 110mm uitloop is helft gevuld en moet een 10cm opvoeren).Guyke schreef: ↑26 feb 2022, 10:00 Hallo,
Mvg
Guyke
De eerste filterlijn moet ook via pomp deze zomer komt daar een superbead filter bij en dan naar meerkamerfilters met 20vierkantemeter japanse matten in en nog die trickle filter erbij
Allemaal leuk de waarden van het stroomverbruik en de opvoerhoogte maar dit zegt heel weinig.
Een uitgebreide tabel met de verhouding opvoerhoogte versus debiet heb je nodig of een pompdiagram.
Zolang die niet gekend en gecontroleerd zijn kan en mag je deze pomp niet met een ander toestel vergelijken.
Een uitgebreide tabel met de verhouding opvoerhoogte versus debiet heb je nodig of een pompdiagram.
Zolang die niet gekend en gecontroleerd zijn kan en mag je deze pomp niet met een ander toestel vergelijken.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Trommelfilter + 430 liter filter met Helix & Pads + 430 liter filter met japanse mat
Trommelfilter + 430 liter filter met Helix & Pads + 430 liter filter met japanse mat
-
Das waar maar die vind ik nergens en heb ik niet meegekregen met met de info van dvs.DenD schreef: ↑26 feb 2022, 17:28 Allemaal leuk de waarden van het stroomverbruik en de opvoerhoogte maar dit zegt heel weinig.
Daarom dat ik dit hier vraagde voor meer info te krijgen