Algemeen topic Grow-out Kohaku momotaro ism the Koi Company

The digital hunter

Re: Algemeen topic Grow-out Kohaku momotaro ism the Koi Company

Bericht door The digital hunter »

:Update: :Update:

Hoi Koivrienden,

eindelijk ben ik hier na veel zwoegen en zweten :dash: :kez: :hacker: read :slap: met de reportage van de grow-out bij The Koi Company in Hooglede.

Bedankt voor jullie geduld [thank_you want nu heeft het wel heel lang geduurd voor ik alles af had door verschillende omstandigheden :oops:

Het was een hele trip om in Hooglede te geraken :kez: maar geen probleem, alles voor de koi's zeggen we dan als echte koivriend,niet waar?

Ik kende The Koi Company totaal niet :oops: en wist dan ook niet wat te verwachten :unknown:

Mijn verbazing was enorm, toen ik eens op de locatie aangekomen dan ook geen koiwinkel zag zoals we ze gewoon zijn bij de meeste koidealers.

Het was een immens groot modern gebouw met totaal geen verwijzing naar koi's of wat dan ook.

En dat heeft meerdere redenen volgens de gepassioneerde uitbaaters/ broers, Nicolas en Joaquin Jonnaert.

Twee toffe kerels van 30 jaar jong, maar geen nood, kennis van zaken hebben ze als geen ander ;OK; Het hele koigebeuren is hen met de paplepel ingegeven door hun grootvader.

https://thekoicompany.com/about?about-us

Zij hebben dus geen reclame op hun imposante gebouw omdat zij het geld dat dat normaal zou kosten, liever in hun infrastructuur en kois investeren.

Daar komt nog bij dat zij via https://www.facebook.com/thekoicompany de mensen kunnen bereiken die het meest in hun aanbod geïnteresseerd zijn.
En zoals we allemaal wel weten mond tot mond reclame is nog steeds de beste ;cool;

78231

Het eerste wat ik zag toen ik mijn wagen geparkeerd had was een/de gekende blauw bowl, die gevuld werd met het zo noodzakelijke water voor de challengers.
Maar als je verder in de foto kijkt zie je een ruimte waar een olympisch zwembad in past :shock:

78232

en geloof me of niet, maar er zijn er zelfs twee :roll:

Een 'kleintje' :wink: van 80 kubieke meter ( zij noemen het de 'koopjesbak' :lol: )

78233

En een groot :kez: van maar liefst 230 kubieke meter water scared

78234

Dit is geen gewone winkel maar een uit de hand gelopen hobby volgens de twee broers, die hun passie graag met ons delen.

Die twee mannen moest ik toch even op de gevoelige plaat vast leggen, hé.

De man met baard is Nicolas en de man zonder is Joaquin

78236

Toen ik vroeg hoe ze die grote vijver filteren, namen zij me even mee naar hun ondergrondse filterinstallatie.

78243

Die is maar eens eventjes zo'n 25 meter lang :slap: en de breedte ..... die heb ik maar niet meer gevraagd.

Je kan op de foto van de buizen niet eens zien na hoeveel kranen het verhaal eigenlijk stopt :roll:

78239

Daarom hangt hier dan ook een waarschuwingsbord :nono:

78244

In het midden staat een RVS opvangbak voor de afvoer van het vijverwater, dat er langs onder in loopt om bezinksel te voorkomen.

Dan gaat dit vanuit die bak in twee trommelfilters die langs elke kant van de RVSbak geplaatst zijn , om dan van daar weer naar in totaal vier filterbakken gevuld met Helux 13 te lopen. :kez:

Ik heb van gans die installatie een filmpje gemaakt met mijn gsm :Yahoo: maar krijg het niet van mijn gsm naar de pc geplaatst :dash: :roll: :twisted: :( Ik en PC en dergelijke dat gaat echt niet samen :dash: :dash:

Dus dat houden jullie nog even te goed :CrossFingers: :CrossFingers: :CrossFingers:

O,ja bijna vergeten :dash: er staan ook nog 4 ietwat grotere Valterra 'kraantjes' tussen de trommelfilters en de andere filterbakken.

Hoe groot die zijn, moet je maar even proberen in te schatten aan de hand van de brave man die ze bediend :lol:

78246

En als kers op de taart werken zij ook nog met een omgekeerde osmose installatie.

78240

78247

Maar genoeg over de duizelingwekkende filterinstallatie.

Even een ZEN momentje inlassen met een deeltje van de koi's uit de grote vijver.

78249

Jammer dat net nu het water groen kleurde en de koi's niet volledig zichtbaar zijn :(
De koi's die hier in zitten zijn allemaal tussen de 60 en 95 cm :dance:

78250

78251

78252

78254

Er zat er ook eentje bij die een grote mond naar me op zette :evil:

78253

Maar genoeg ge ZEND, er moet ook nog gewerkt worden om alles in goede banen te kunnen leiden.
Deze twee attributen gaan vandaag zeker van pas komen :good:

78261

78260

De twee broertjes zijn er klaar voor zo te zien.

78266

Ondertussen zijn twee van onze drie moderatoren ook toegekomen.
De derde onze Fred uit Nederland kon er vandaag niet bij zijn :( maar hij doet wel mee aan de grow-out ;OK;

78262

Zou één van die twee met de fiets gekomen zijn ? :lol:

78263

Onze goede vriend Joachim weet van aan pakken en is niet van de wijs te brengen.

78265

Hij brengt de 'bewegwijzering' vanwege de coronaregeltjes aan, net of hij nooit iets anders gedaan heeft :wink:

78258

78259

O wee, die zich er niet aan houd scared :evil:

Tal van deelnemers zijn inmiddels al toe gekomen,de meeste zijn gekende gezichten (zelfs met masker :lol: ) maar ook nieuwe koiliefhebbers en dat is altijd fijn om te ervaren

78267

78268

78269

78270

78271

78272

En wie dacht dat de vrouwen geen koiliefhebbers zijn heeft het mis ,hoor ;cool;

78273

78275

En wat doen koivrienden als ze elkaar een hele tijd niet gezien hebben ? Precies foto's en filmpjes uitwisselen van hun koi's :lol: :lol: :lol:

78278

Nog even de laptop op punt stellen denkt Jocca en we vliegen er in.

78276

We gaan eerst de voederautomaat en de twee schepnetten verloten geschonken door onze goede vrienden van DVS
viewtopic.php?f=140&t=22980

Ik zal het maar even via livestream op facebook doen, want de 'grechtsdeurwaarders' Marcje, Evn35 en Ronald houden alles mee in de gaten,denkt Jocca

78277

Even met de trom roffelen om de andere aanwezige te verwittigen, en hoppa daar is via het welbekende rad de gelukkige winnaar :Hyper:

Ronny 66 ;cool;

78280

Van harte proficiat man :clap2: :clap2: :clap2:

maar wacht er zijn nog twee uit de kluiten gewassen schepnetten te verloten ook,hé.

Dus weer trommel geroffel en ..... het is niet waar ,hé :roll: onze Joachim heeft prijs :Yahoo:

Hij kan het precies niet geloven :lol: :lol: :lol:

78282

Maar het ging echt volgens de regeltjes dus :clap2: :clap2: :clap2:

Wie zou dan de derde gelukkige zijn :unknown:

Nog eens ne flinken draai aan het rad en jawel derde gelukkige is .....

De_Matti :dance: :clap2: :clap2: :clap2:

78279

Hij was niet aanwezig maar zal de prijs wel ontvangen ter zijner tijd :good:

Ook Ronny 66 was niet aanwezig, maar had een afgevaardigde gestuurd die direct aan het bellen en smssen sloeg :hacker: om Ronny66 het blijde nieuws te melden.

Nog even laten zien wat voor een machtig mooie prijs hij gewonnen heeft ;cool;

78284

78286

78285

Die zullen we maar gelijk even goed wegbergen voor ze zich bedenken :lol:

78287

Maar ook Jocca was terecht fier met zijn gewonnen prijs :Yahoo: en kan vanaf nu perfect uitgerust op jacht gaan naar zijn koi's

78289

Dan was het tijd voor het onderdeel waar het vandaag allemaal om te doen was, de verdeling van de Kohakus van kweker Momotaro voor de grow-out :Hyper:

De nodige zuurstof voor het vervoeren van de koi's naar de toekomstige vijvers/opgroeibakken staat in tussen ook al netjes klaar :good:

78399

Jocca liet dan opnieuw zijn rad beslissen wie als eerste mocht kiezen uit de blauwe bowl.

78290

De broers hadden ondertussen alle handen vol met de kohakus te verplaatsen van de kweekbakken naar de bowl :slap:

78292

Ik zou die met wit en rood scheppen als ik U was, lijkt de ene broer wel tegen de andere te zeggen :lol: :lol: :lol:

78291

78293

Terwijl zij druk bezig zijn heb ik nog even de kans om wat rond te kijken en .... wat foto's te maken ;cool;

1 van de meerdere opvangbakken van zo'n 6 kubieke meter

78294

Gefilterd via een trommelfilter en een RVS bewegend bed gevuld met Helux 13

78296

Maar er zijn ook nog twee opgroei/quarantainebakken van 17 kubieke meter voor zowel Tosai als Nisai

78297

78298

78402

Met uiteraard de nodige filtering

78299

78301

78300

En dit is dus hun 'koopjesbak' :kez:

78302

78305

78304

Nog even een totaal zicht van hun grote vijver en de rest van de bakken

78306

Dit alles wordt verwarmd via vloerverwarming dus ook de vijvers.

Ieder onderdeel kan apart gestuurd worden en zo kan de temperatuur per vijver en bak aangepast worden aan de seizoenen of bv. tegen dat er koi's opgehaald zullen worden die in buitenvijvers gaan.

The koi company heeft ook een eigen voerderlijn :good:

Samengesteld uit exclusieve topproducten vervaardigd door de viskwekers industrie in België, en daardoor interessant van prijs en met een lage ecologische voetafdruk.

78307

Dus niet enkel voor je koi's kan je hier terecht maar ook ineens voor hun ideaal voer.

Maar nu terug naar de grow -out want ook ik heb daar nog wat werk te doen :slap:

Eerst een zo goed mogelijke positie kiezen om de meetbak te plaatsen waarin ik de Challengers zal gaan fotograferen.

Met het zweet in de handen :oops: want koi's fotograferen is nu niet bepaald makkelijk, en al zeker niet als het allemaal vooruit moet gaan :dash:

De visjes weten meestal net te bewegen als je denkt nu staat hij/zij er mooi op :evil:
Dan is er ook nog de spiegeling en beweging van het water :roll:

En ondertussen ook nog even de deelnemers fotograferen en de nummering in de gaten houden .... stressen :kez: :slap:

De deelnemers waren ondertussen zo benieuwd naar de challengers die stilaan de blauwe bak in formatie aan het verkennen waren ....

78321

78322

dat je dit soort taferelen kreeg :nono: :nono:

78315

78317

en ze aan dit moesten herinnerd worden :roll:

78316

Door zowel Jocca als de broers zelf :nono:

78318 :lol:

en dan kreeg je dit resultaat :good: ....

allemaal netjes op afstand :clap2: :clap2: :clap2:

78319

Gelukkig is onze goede vriend Marcje weeral bereid (op hem kan je altijd rekenen :good: [thank_you ) om mij bij te staan en de koi's te 'sturen' en mee te helpen meten. [thank_you :clap2: :clap2: :clap2:

78310

78312

Dus de loting kon beginnen :dance:

78323

en als eerste werd deze schoonheid uitgekozen ...

78324

78326

door wie .... dat laat ik nog even in het midden :lol:

Wat ik wel kan zeggen is dat onze vriend Jocca die dag wel heel veel geluk had met het rad :roll:, want wie mocht er al als tweede zijn favoriet uit kiezen ?

Precies !!! , Jocca :clap2: :clap2:

Nog even dubbel chekken en ja hoor, klopt :good:

78329

Dus kiezen maar :Hyper:

78327

78328

Deze werd het uiteindelijk :

78331

Daarna was het de beurt aan derde koivriend om te kiezen en dat was Koka.
Hij koos voor dit prachtexemplaar,

78332

Terwijl werd er ook voor zakken,dozen EN zuurstof gezorgd voor het vervoeren van de wit/rode schoonheden

78333

Ondertussen was ook deze gedreven koivriend geconcentreerd zijn 'visje' aan het uitzoeken.

78334

Onze Marc hielp niet enkel maar deed ook nog eens aan PR voor het forum :good:

78336

Er werd niet enkel naar de koi's gekeken maar blijkbaar ook mee gebeld :wink: :lol: :lol: :lol:

78337

Vele koivrienden zouden nog volgen

78339

78340

78335

78341

Deze man was wel heel goed 'gecamoufleerd' door zijn masker en pet.

78342

78343

Er werd geduldig gewacht door die die nog door het rad moesten aangeduid worden :clap2: :clap2: :clap2:

78357

78358

Maar iedereen deed zijn best om alles vlot te laten verlopen :good:

Er werd geschept,

78361

gemeten,

78375

raad gegeven,

78360

geposeerd,

78373

afgerekend,

78362

Kortom het was een mooie geslaagd dag met koivrienden die van juist om de hoek kwamen, maar ook vanuit het verre Lelystad (Nederland) :slap:

Deze koi's werden uiteindelijk gekozen ( sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's :oops: :oops: ) en worden bij de ene koivriend in een opgroeibak gezet en bij de andere rechtstreeks in de vijver.

Het ga jullie goed vriendjes Bye

78398

78377

78378

78379

78380

78381

78382

78383

78384

78385

78386

78387

78388

78394

78395

78396

78397

78389

78390

78391

78392

78393

Door wie welke gekozen is, zal wel duidelijk worden als de certificaten uitgereikt zijn.
Maar uiteraard verwachten we ook heeeel veeeeeeel updates van al die challengers :wink:

Nog even vermelden dat The Koi company niet van stilstaan houd, en dus nog volop op andere plannen broed, zoals onder anderen, zelf koi's gaan kweken. ;cool;

Koivrienden,moderatoren, Nicolas en Joaquin ik weet niet hoe jullie die dag ervaren hebben :unknown: maar voor mij was het weer een geweldige ervaring met een hoop toffe mensen wave en op wat een top locatie :shock: :good:

Iedereen uiteraard van harte bedankt voor jullie vriendschap en bijdrage aan deze mooie dag :clap2: :clap2: :clap2:

Maar ik zou toch nog even onze vriend Joachim figuurlijk in de :drinks: :drinks: :drinks: (want bloemetjes heb ik niet tussen de icoontjes :wink: ) willen zetten, voor het organiseren van deze prachtige Grow -out en zijn inzet voor de koivrienden in het algemeen.

Bedankt om deze hele boterham tot het einde te lezen :roll:

Groetjes en tot gauw in een hopelijk coronavrije omgeving.

Ronald
Laatst gewijzigd door The digital hunter op 10 jun 2021, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;
de_matti

Bericht door de_matti »

Hé Roland

Wat een toffe reportage is dit :good: zeer goed gedaan!!
Het is precies of ik erbij was (jammer genoeg niet)

Ik zou zeggen hopelijk nog veel van deze mooie reportages

Mvg
De_matti
kristof_d

Bericht door kristof_d »

Zeer leuk geschreven dit.
Bedankt Ronald om dit werkje te willen doen!
Prachtig en leuk! :good:
Niets komt vanzelf...
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Zeer mooie reportage , het kan zo uw vak zijn .
Dit is niet op een uurtje gemaakt :good:
phender

Bericht door phender »

Heel mooie reportage. Bedankt om die te maken!
Visjes zijn super mooi zowel in het echt als op de foto's!
Iedereen bedankt die dit mogelijk hebben gemaakt. Het was een mooie dag tijdens die sombere coronaperiode!
Gr
goshiko

Bericht door goshiko »

Machtige reportage ronald, dikke merci daarvoor. Zo waren we er toch een beetje bij…
Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

Weer een hele mooie reportage, Ronald! ;OK; ;OK; ;OK;
Hier heb je weer flink veel werk aan gehad.
Nicksje

Bericht door Nicksje »

Wat een reportage!!
Geweldige fotos, en voormij was dit de eerste keer een 'bijeenkomst' van de Koivrienden en dit was meer dan geslaagd, zou dit nog eens overdoen ook!

Nogmaals bedankt aan iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt!

Update van de Kohaku die komt! Enkel nog afwachten of het in dit topic moet gebeuren of een eigen topic. 😁
koka

Bericht door koka »

De vrouw en dochter hebben de beste gekozen!!!
ik ben al beter te been een ga nog eens binnen wippen bij the koi company dan!!! :Yahoo: :Yahoo: :Yahoo: :Yahoo:
20m³ met lavafilter 3m³
Natal

Bericht door Natal »

Dit is alweer een top reportage. Merciekes Ronald, het doet ons instant terug denken aan die fijne namiddag in Hooglede.
evn35

Bericht door evn35 »

Hoi Ronald makker,

Dit is een super reportage die je hier brengt, hoeveel tijd hierin gaat....
Een hele dikke welgemeende PROFICIAT, echt SUPER :good: ;OK;

Eddy
jocca

Bericht door jocca »

machtig mooie fotoreportage Ronald :good:
denk dat we nog maar weinig van dergelijk formaat hier hebben mogen aanschouwen in 1 post
onze oprechte dank hiervoor [thank_you [thank_you [thank_you [thank_you
ElPresidente

Bericht door ElPresidente »

Mooie reportage!
mullie

Bericht door mullie »

Mooie foto reportage
En mooi verwoord

De kohaku is er snel bij
Als ik de voer emmer open trek