Enkel zomerse dagen staan ons te wachten, daar wil ik dan nog wel eens een leuke wedstrijd aan koppelen.
Post hieronder een leuke, grappige, zomerse foto van je vijver en maak kans op een leuke prijs. Ik heb 3 prijzen die ik ga verdelen onder de leuke inzendingen. Maar wat ze zijn ga ik nog niet vertellen.
Iedereen mag mee doen, jong, oud, dik, dun, nieuw of ervaren. Ik wil foto’s zien hoe jullie genieten van deze zomerse dagen bij de koivijver!!!
Je hebt tijd tot zondagavond 20u…
Zomerse prijzenfestival
Zomerse prijzenfestival
If you want something done right, do it yourself
Re: Zomerse prijzenfestival
Onze Golden speelt in z'n eigen vijver.
Kristof het gaat hem toch over je vijver hè, en de hond je vriend ?
Leuke foto heb ik niet maar deze avond met een goed glas wijn en de vijver die maandag overtrokken wordt met een zijl want ons dak gaat eraf is dit voor ons genieten. Volgende week BBQ bij Marc hopelijk met hetzelfde weer en mensen die van onze hobby houden !

Leuke foto heb ik niet maar deze avond met een goed glas wijn en de vijver die maandag overtrokken wordt met een zijl want ons dak gaat eraf is dit voor ons genieten. Volgende week BBQ bij Marc hopelijk met hetzelfde weer en mensen die van onze hobby houden !

-
Hallo,
Ik heb er eentje uit de oude doos
Digitaal was nog niet ingeburgerd dus moeten overtrekken. Mvg
Guyke
Ik heb er eentje uit de oude doos
Digitaal was nog niet ingeburgerd dus moeten overtrekken. Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
Niet voor de winst , maar de hond heeft vandaag geen zin om mij op foto te zetten .
De grote vraag is krijg jij of @FredLekx de hond uit het zwembad
Bouw van mijn vijver: viewtopic.php?t=21732
Bouw van mijn eiwitafschuimer: viewtopic.php?t=24173
Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIf-rQ ... TkHKJO3-qw
Bouw van mijn eiwitafschuimer: viewtopic.php?t=24173
Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIf-rQ ... TkHKJO3-qw
De kinderen amuseren zich in de vijver
- Bijlagen
-
- A16DA527-4F05-4FE5-90DC-9D97E9623446.jpeg (283.1 KiB) 314 keer bekeken
Laat hem maar lekker skinny dippen tussendoor met deze temperatuur , ik sleep liever met zakken zand en cement om af te koelen

Hallo,
We zullen maar denken nood breekt wet want wat zou deze persoon van het filmpje er van vinden van al dat geplons in de vijver…
Mvg
Guyke
We zullen maar denken nood breekt wet want wat zou deze persoon van het filmpje er van vinden van al dat geplons in de vijver…
Mvg
Guyke
een hartverzakking en de instant nood om gans de doe-het-zelf leeg te kopen met ontsmettingsmiddelen, de vijver leeg te laten lopen, te schrobben, de buizen door te spoelen, filter leeg te laten. In te spuiten met javel, laten intrekken, afstomen met de hogedruk. De boel laten uitdrogen. Ondertussen de vissen een grote q-bak (uiteraard) en vooraleer die terug gaan moeten deze ook even ontsmet worden met een KP badje. Vervolgens met latex, oeps ... vinyl (misschien zijn de koi allergisch aan latex) handschoenen terug zetten. Boordsteen nog ontsmetten met met deze temperaturen lonkt het gevaar van een "zweethol" ... en vervolgens moe maar voldaan 's avonds een verkwikkende douche nemen, flink afschrobben met een ultra hard sovjet washandje om dan met overschoenen nog eens naar de vissen te gaan kijken.
o ja ... bovenstaande is enorm sarcastisch, maar je weet wel meteen hoe ik er over denk

-
Hallo,
@jocca
Tja in grote lijnen komt het er wel op neer.
Langs de andere kant de vijver in springen, door de tuin lopen, terug de vijver in enz is volgens mijn bescheiden mening toch ook niet de correctie manier tov het houden van vissen en dan in het bijzonder dan de fragiele gezondheid van koi als ik de verhalen hier op het forum lees van bacteriën, virussen, of ook tov je eigen gezondheid.
Mvg
Guyke
@jocca
Langs de andere kant de vijver in springen, door de tuin lopen, terug de vijver in enz is volgens mijn bescheiden mening toch ook niet de correctie manier tov het houden van vissen en dan in het bijzonder dan de fragiele gezondheid van koi als ik de verhalen hier op het forum lees van bacteriën, virussen, of ook tov je eigen gezondheid.
Mvg
Guyke
Babette schreef: ↑17 jun 2022, 20:37 Kristof het gaat hem toch over je vijver hè, en de hond je vriend ?
Leuke foto heb ik niet maar deze avond met een goed glas wijn en de vijver die maandag overtrokken wordt met een zijl want ons dak gaat eraf is dit voor ons genieten. Volgende week BBQ bij Marc hopelijk met hetzelfde weer en mensen die van onze hobby houden !![]()
![]()
![]()
hoh effe off-topic ... wat is er het eerst... de kip of het eiGuyke schreef: ↑18 jun 2022, 13:47 Hallo,
@jocca
Mvg
Guyke
hebben de koi geen weerstand van nature uit of maken we er doetjes van
heeft de mens minder weerstand dan vroeger door te doorgedreven hygiëne ...?
ik als jongere (en gelukkig zijn er nu nog kinderen) sprong vanaf de brug onbezonnen de ijzer in ... toen een grote riool ... ik leef ook nog zonder verlies van armen en benen aan ontstekingen.
Als ik zie dat er een ganse klas in brugge in de rijen springt, zorgeloos ... waarom dan niet in onze vijvers. Denk dat er weinig water zo gemonitord en gemeten wordt als de koivijvers.
Of is het net omdat de vijvers zo extreem opgevolgd en proper gehouden worden dat onze vissen er nu amper tegen kunnen ...
maw, kip of het ei ...
Als deze zomer een zomer zonder miserie wordt, dan kruip ik volgend jaar ook zonder zorgen in onze vijver (wel in het afzonderlijke deel waar de oude PF zat - zo hebben de koi hier wel geen stress door).