Fotowedstrijd Combi-sponsors

kristof_d

Fotowedstrijd Combi-sponsors

Bericht door kristof_d »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat valt er te winnen?
1ste prijs = Saki Hikari Color 15kg van onze sponsor UNIKOI
2de prijs = RVS beluchtingsring 50 cm van onze sponsor DVS
3de prijs = Colombo testkoffer + koimok + koiclips van onze sponsor De Vijvershop

Wat moet je doen?

Deze wedstrijd gaat een zeer simpele zijn maar wel met prachtige prijzen van verschillende sponsors.
Ik wil hieronder in dit topic 1 foto zien die voor jou laat zien wat Koivrienden is. Graag ook een korte beschrijving waarom je voor deze foto gekozen hebt.
De foto's moeten gepost zijn voor ZATERDAG 23 april, 20u. Dit keer niet tot zondag omdat we zondag al een erg drukke dag gaan hebben met onze grow-out.

Wie kan er deelnemen?

Iedereen, maar dan ook iedereen mag een keertje meespelen met deze!
Dus laat jullie maar goed gaan!
Al de deelnemers zetten we op het einde van de week op het rad (of een andere leuke manier van kiezen) en zo gaan we de prijzen verdelen.

Veel plezier met deze ronde!

Groeten
Kristof
If you want something done right, do it yourself
A&E

Re: Fotowedstrijd Combi-sponsors

Bericht door A&E »

Ik vindt dit een no-brainer.

Voor mij is het forum de koivrienden, wildvreemde mensen die elkaar advies geven en willen helpen op vijvergebied, maar ook op andere gebieden en waar vijverliefhebbers samenkomen om hun ervaringen te delen.

Ik post dan ook een foto van de frontpage.
Bijlagen
98608421-5FCB-4E91-8262-53209C0BC380.png
98608421-5FCB-4E91-8262-53209C0BC380.png (331.3 KiB) 424 keer bekeken
goshiko

Bericht door goshiko »

Iets typerend voor de koivrienden, dat is voor mij de gezelligheid.

Ik heb deze sfeer mooi teruggevonden op een foto uit de oude doos, waar onze goeie ouwe (jonge) moderator Martien aan het praten is met andere koivriend…

59166

Goshiko
koivijver 56 kuub
filterlijn : 4 drains en 1 skimmer, Trommelfilter 70,bewegend bed 200l, mattenkamer Japans/matala met airhouse beluchting, 2 waaierpompen 26kuub elk.
Geert666

Bericht door Geert666 »

A&E schreef: 17 apr 2022, 12:26 Ik vindt dit een no-brainer.

Voor mij is het forum de koivrienden, wildvreemde mensen die elkaar advies geven en willen helpen op vijvergebied, maar ook op andere gebieden en waar vijverliefhebbers samenkomen om hun ervaringen te delen.

Ik post dan ook een foto van de frontpage.
;OK; :good:
Mocht ik deelnemen aan wedstrijden dan zou ik bij deze net hetzelfde gedaan hebben!
Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

kristof_d schreef: 17 apr 2022, 10:22 Deze wedstrijd gaat een zeer simpele zijn maar wel met prachtige prijzen van verschillende sponsors.
Dit vind ik nu eens de leukste wedstrijd die we tot nu toe al gehad hebben :Yahoo: :Yahoo: :Yahoo: :good: :D

grtjs
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Onderstaande komt uit deze zeer leuke en leerrijke reportage die mij altijd is bijgebleven

viewtopic.php?t=15648&hilit=stier&start=60

54236

Deze vrienden hebben ons laten meegenieten van hun Japan reis :good: :D
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Om zoveel mogelijk te leren over deze hobby lees ik niet enkel hier op het forum maar over de hele wereld .
En er is voor mij eén ding wat overal terug komt:
—————De airlift ———— wat toch ook bij de meeste forums een terug koppeling richting het KOIVRIENDEN forum geeft wanneer er moeilijke vragen over gesteld worden :lol: :lol: :lol:
Daar hebben ze alles getest en gemeten , daar zitten de experts , en dat is iets om trots op te zijn voor de gene die het forum hiermee op de wereldkaart hebben gezet :clap2: :clap2: :clap2:

Vandaar dus mijn fotokeuze :
17F89ACD-9E9A-4E90-93CA-BEFF20BB64B5.jpeg
17F89ACD-9E9A-4E90-93CA-BEFF20BB64B5.jpeg (72.4 KiB) 317 keer bekeken
jocca

Bericht door jocca »

wat is koivrienden voor mij?

mensen die altijd klaar staan met raad en daad als je es miserie hebt, geen onnozele denigrerende opmerkingen zoals je soms wel es leest op andere fora ... neen, met respect, opbouwend en meedenkend... "mijn" topic met de langlopende bacteriële problemen is daar voor mij een schoolvoorbeeld van ... 21 pagina's vol reply's en opmerkingen, nergens 1 negatieve connotatie te lezen ...
Dat resulteert ook meteen in het 15-jarige bestaan van koivrienden dit jaar ... wie doet koivrienden dit na ...? Het forum blijft als een tierelier gaan, te midden van alle social media en whatsapp groepjes ... Velen doen het koivrienden al lang niet meer na ...

en niet te vergeten ... de sponsors ... hoewel we absoluut geen commerciële belangen of intenties hebben is de steun van de sponsors wel belangrijk ... zij zorgen er nl voor dat we vele tombolarondes kunnen houden en dat we tijdens het jaar op de koishow kunnen staan, eens een paar topgrow-outs houden, etc etc etc ...
En dat de sponsors ons (koivrienden) een warm hart toedragen blijkt dit jaar nog maar eens ... de tombolakast bulkt terug uit, alle sponsors van vorig jaar hebben hun samenwerking verlengd EN er zijn een aantal nieuwe sponsors bijgekomen.
Als jullie dus materiaal nodig hebben, een zeer warme oproep, bestel dit bij een van onze sponsors, er zijn er meeeer dan genoeg, er zit altijd wel eentje om de hoek of met een online shop en vermeld zeker dat je lid bent van koivrienden... Dat zorgt alleen maar voor een betere/sterkere band tussen sponsor en koivrienden...
Bijlagen
koivrienden.jpeg
Babette

Bericht door Babette »

Mijn foto is een aansluiting op wat Jocca schrijft, bacteriële problemen zijn niet niks en hiervoor is de oplossing nog niet gevonden. Deze Tancho was ten dode opgeschreven door deze problemen, het zal een boost geven aan hen wanneer hiervoor de oorzaak gevonden is. De Tancho zit nu een jaar in mijn vijver ( een gekregen koi ) en is een prachtige koi in wording, gezond en de andere vinden het ook fijn. Hopelijk blijft het zo :CrossFingers:
Bijlagen
A97966A7-DE90-4142-BCAA-20B841DEAA86.jpeg
wendy1987

Bericht door wendy1987 »

Ik ben niet heel actief op dit forum, want zit meestal op een paardenforum.
Maar de sfeer hier is fijn, relaxt en iedereen helpt elkaar.
Met vragen, met ideeën.
Al veel info van de site gehaald voor mijn nieuwe vijver vorig jaar en nog steeds her en der heerlijk aan t lezen en genieten van de hobby.

Voor mij is deze foto gewoon fijn, want relaxte sfeer en mooi weer, wat wil een mens nog meer!
Screenshot_20220418-160630_Gallery.jpg
Screenshot_20220418-160630_Gallery.jpg (48.5 KiB) 271 keer bekeken
WimB

Bericht door WimB »

Afbeelding

Uiteindelijk zou ik een massa's foto's kunnen posten, maar heb toch maar gekozen voor mijn vijver.
Want door interesse in koi's kom je op forum... Daar op het forum te lezen, leer je heel veel kennen en doe je inspiratie op, door info te vragen leer je de mensen kennen, door de mensen te leren kennen maak je vrienden, door vrienden ga je naar bbq, door die bbq besef je dat die challenges echt wel tof zijn, maar zonder vijver stopt alles snel...
FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

Voor mij zijn de hoogtepunten toch de diverse hoge kwaliteitsbouwprojecten.
Bijlagen
Bouw2.png
Bouw1.png
Bouw1.png (492.25 KiB) 234 keer bekeken
de_matti
Contacteer:

Bericht door de_matti »

Is voor mij een heel moeilijke opdracht, 1 foto maar :dash:

Koivrienden kan je volgens mij niet samenvatten in één foto. Ik denk maar aan het organiseren van de challenge's dit jaar. Samen met @jocca @kristof_d en @Marcje hier al zoveel fun aan beleefd. Dat moet er dus zeker in.

Maar ook vol bewondering lezen wat @Guyke allemaal doet en steeds vaststellen dat ik er niks van snap. :oops:

Of met mijn mond vol tanden aankijken wat voor een filter @mario1 daar in elkaar aan het steken is. Wanneer gaan we het einde van zijn vijver zien ?????? Niemand die het weet, zou hij het zelf weten? Wat dan te zeggen van de monsterinstallatie van @Ronny V Hallokes

Raad geven aan andere leden zoals aan @Geert666 en nog steeds niet snappen dat hij gaat stoppen (of ben ik mis? , laat ons hopen)

Pareltjes van vijvers zijn hier al voorbij gekomen. Denk maar @koi.gin, @dvrkoi of die van @RvdW, jammer genoeg veel te vroeg van ons heen gegaan.
De oude vijver van @jeroenie. Wat een zot ontwerp was dat.

Ik probeer nog steeds zo'n perferct gazon te krijgen als @gorisken . Lukt nog steeds niet
Besloten dat ik een zeer grote biologische fileter wou zoals @Yamabuki

Nog steeds staan watertanden (en dromen) van de top koi die we hier zien. Denk maar aan de duikboeten van @polleke of wat te zeggen van de laatste aankopen van @beereke. Mag ik dan ook hier mijn koi vermelden? Het is dan niet dezelfde klepper mabon we zijn er trost op. Niet vergeten dat er dit jaar nog 2 toppers bijkomen.

Al topaankopen kunnen doen hier op het forum. Nogmaals bedankt @snuffel, @G.I.O. . Nog steeds op zoek naar uw mini koi's zie ik :wink:

Via het forum al het geluk gehad om in contact te komen met professionals die weten hoe ze een vijver of filter moeten bouwen, @Dsg-Filters en @Zenkoi

Oja bedankt @FredLekx , wij gaan nu aan zee steeds shoppen in de AH.

Dus @kristof_d ik heb het hier heel heel moeilijk mee, ik kan hier niet iedereen gaan opnoemen.

Ik bedank dus alle leden en alle sponsors om het koiforum te maken tot wat het momenteel is.
Ik hoop iedereen op de stand van de koivrienden te zien binnen een paar weken!! Tot dan op de koibeurs of op een afhaaldag!

Mvg
de_matti

oja hier is mijn foto....
kristof_d.png
Geert666

Bericht door Geert666 »

@jocca Helemaal mee eens wat je daar schrijft. Ik heb spijtig genoeg andere ervaringen in de whatsappgroep gehad van koi2000. Speelde ook wel mee in mijn beslissing te stoppen. Door zo'n ervaringen besef je nog eens extra dat het hier één grote 'bende' (goed bedoeld hé) is met goede bedoelingen.

@Babette Altijd blij te lezen dat er toch iets positef is gekomen uit mijn ellende. Hopelijk kan je nog vele jaren genieten van de Tancho.

@de_matti laten we mogelijke misverstanden uitsluiten: ik ben gestopt, ik heb geen vissen meer. Hoe het nu verder moet met die belachelijke dure put in de grond, daar ben ik nog niet aan uit.
Jelle88

Bericht door Jelle88 »

img_20220419_174803063.jpg
img_20220419_174803063.jpg (27.14 KiB) 187 keer bekeken
Deze foto is niet veel speciaals maar ik had hem niet kunnen maken zonder dit forum. Door alle kennis hier en vooral de vriendelijkheid waarbij die gedeeld wordt. Heb ik geprobeerd zelf eitjes te laten uitkomen en dat is tot nu toe gelukt en ik weet dat ik altijd op de mensen hier kan terugvallen als het nodig moet zijn. Moeilijk om gevoelens samen te vatten in 1 foto. :kez:
Plaats reactie

Terug naar “kalender”