Aquaponics, hydroponics

Plaats reactie
DenisDaf

Aquaponics, hydroponics

Bericht door DenisDaf »

Misschien een idee naar het beheer om er een rubriek bij te maken onder deze naam.
Al is de ene minder belangrijk omdat het zonder visaanwezigheid is.

Ten eerste, voor ik mijn vraag stel wil ik er op wijzen dat in niemand tegen de schenen wil schoppen met mijn vraag, noch is het de bedoeling om reacties te krijgen als zou ik een dierenbeul of zou zijn.
Tevens naar mensen die geen vlees, vis of andere dierlijke zaken als voedsel gebruiken wil ik zeggen dat ik ieders mening respecteer, doch ik graag heb dat de mijne ook wordt gerespecteerd.

Nu mijn vraag.
Er zijn afhankelijk van ieder zijn / haar eigen idee of opzet, de ene dan wel de andere vissoort te gebruiken.
Ik ben op zoek naar een vissoort die om te beginnen geschikt is voor zulke systemen, maar daar houdt het niet op.
Daar ik in Portugal woon, heb ik een vis nodig die een redelijk grote range kan hebben wat betreft water temperatuur.
Een vis die lekker smaakt, en een vaste tot redelijk vaste structuur heeft van vlees betreft.
Een vis die op zich een makkelijk houdbare vis is en, die weinig of geen last zou hebben van kunstlicht ( leds ) daar het kan zijn dat de bassins ondergronds komen te liggen ( temperatuurcontrole is dan een stuk eenvoudiger ). Koelen blijkt namelijk soms NOG duurder wat energie betreft dan verwarmen.
Voor nu denk ik dat jullie reeds even wat aankunnen met mijn vragen.
PS, Het is niet zozeer mijn bedoeling om linken te krijgen maar echt wat jullie uit ervaring hebben.
Ik bedoel dan niet met de opzet die ik zou willen poten, maar met het gedeelte visvragen in dat geheel.
Budeltje

Re: Aquaponics, hydroponics

Bericht door Budeltje »

Ik denk eigenlijk meteen aan een paling. En in hoeverre de pangasius geschikt is weet ik niet. Daarmee zit je met hogere temperaturen te kijken.
sjuuld

Bericht door sjuuld »

Paling van kleins af aan opgroeien is extreem lastig / volgensmij zelfs niet legaal.

Eropese meerval of forel zou beter geschikt zijn.
Persoonlijke voorkeur zou meerval zijn.

Mvg
DenisDaf

Bericht door DenisDaf »

Ik probeer eens te kijken wat de genoemde visjes aankunnen.

En vooral bedankt om mee te gaan in mijn vraag om een extra sub aan te maken.
Toppie.

Bedankt.
Stafke

Bericht door Stafke »

Mss ns kijken naar welke eetbare vis er daar in de lokale wateren leeft (of heeft geleefd)...
mart-ang
Contacteer:

Bericht door mart-ang »

Stafke schreef: 17 mei 2020, 16:27 Mss ns kijken naar welke eetbare vis er daar in de lokale wateren leeft (of heeft geleefd)...
Dit is een goed idee, omdat je geen uitheemse vissen moet hebben om enig last te krijgen met faunavervalsing mocht er ooit ene ontsnappen
eigenwijs is ook wijs.

vijver
overkapping
Sigurd

Bericht door Sigurd »

Snoekbaars schijnt heel lekker te zijn, maar geen idee hoe die te kweken, weet wel dat ze in Spanje te vangen zijn dus zullen in Portugal wel inheems zijn.
Wist niet dat meerval lekker was, Heb er daarvan tot vervelens toe gevangen op de Lot in zuid-frankrijk tot 170cm...is een echte plaag aan het worden, niet kweken maar gewoon gaan vangen, zitten er hier ook al, oa op de Dender, schelde, de donk in berlare...
Grt Sigurd
Jef

Bericht door Jef »

Pangasius is ook meervalachtige, dus ik kan me voorstellen dat meerval ook best eetbaar is. Meerval wordt daarenboven ook in Europa in aquacultuur gekweekt, maar ik heb het nog niet gegeten.
nog steeds aan het bouwen ...
Plaats reactie

Terug naar “Aquaponics, hidroponics”