Ja alles gaat anders daar .. ik spraak laatst ook iemand die alles professioneel had aangepakt en het uiteindelijk niet rond kreeg kwa onkosten.
Meerval kweken
Re: Meerval kweken
Ja uiteraard heeft alles een prijskaartje maar geen ervaring mee. Het zal waarschijnlijk wel een uitdaging worden. In ieder geval wil ik dit project blijven opvolgen
Dit topic heb ik blijkbaar gemist,
We volgen nu ook hier

We volgen nu ook hier
Bouw van mijn vijver: viewtopic.php?t=21732
Bouw van mijn eiwitafschuimer: viewtopic.php?t=24173
Mijn youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCIf-rQ ... TkHKJO3-qw
[bbvideo] [/bbvideo] hier even kort filmpje .. ben helaas niet zelf aanwezig om te filmen dat komt vast later dit jaar.
Hoe groot gaan deze worden? Een idee van de soort?
Bouw van mijn vijver: viewtopic.php?t=21732
Hallo,
Ik volg dit toch ook.
Mijn schoonbroer heeft er zelf ook twee in zijne vijver rondzwemmen en die groeien sneller als zijn koi.
Mvg
Guyke
Ik volg dit toch ook.
Mijn schoonbroer heeft er zelf ook twee in zijne vijver rondzwemmen en die groeien sneller als zijn koi.
Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
Is hij niet bang dat ze de koi uiteindelijk op gaan eten het zijn namelijk flinke rovers .. meerval moet je zo en zo gaan selecteren op grote daar ze anders elkaar opeten.
Leuk project! Hoe ga je de eitjes opvangen en ga je dan het kleine grut dan ook weer apart houden?
Hallo,
Het probleem was dat jaren geleden zijn zoontje er eens voorntjes in de vijver had gezet.
Deze zijn overmatig gaan kweken. Buiten de gehele vijver leegmaken is er geen andere oplossing om de voornpopulatie in te tomen. Met die twee meervallen ( zijn nu rond de 40 cm ) heeft hij wel resultaat. Als de meervallen te groot worden gaan ze terug naar waar ze vandaan komen en krijgt hij er twee nieuwe kleinere. Zijn koi zijn allen boven de 70 cm en daarvoor is er nog geen gevaar.
Als je zoals jij er mee gaa kweken moet je de groei inderdaad opvolgen want er zijn er altijd die veel sneller groeien dan de andere en dan dreigt dat gevaar van kannibalisme. Ze zijn ook heel sterk territorium gebonden.
Mvg
Guyke
Hij heeft er twee in de vijver.
Het probleem was dat jaren geleden zijn zoontje er eens voorntjes in de vijver had gezet.
Deze zijn overmatig gaan kweken. Buiten de gehele vijver leegmaken is er geen andere oplossing om de voornpopulatie in te tomen. Met die twee meervallen ( zijn nu rond de 40 cm ) heeft hij wel resultaat. Als de meervallen te groot worden gaan ze terug naar waar ze vandaan komen en krijgt hij er twee nieuwe kleinere. Zijn koi zijn allen boven de 70 cm en daarvoor is er nog geen gevaar.
Als je zoals jij er mee gaa kweken moet je de groei inderdaad opvolgen want er zijn er altijd die veel sneller groeien dan de andere en dan dreigt dat gevaar van kannibalisme. Ze zijn ook heel sterk territorium gebonden.
Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
De populaire (diepvries)vis pangasius is ook een meervalachtige die op een maand op 8 ca 1 kg weegt. Ik ben echt nieuwsgierig hoe snel deze fingertips tot polsdikke kereltjes groeien...
nog steeds aan het bouwen ...
Het opkweken van eitjes vergt wel wat meer kennis en dat gaan we zeker proberen maar daarvoor moet ik aanwezig.
Hiervoor moet je namelijk de vrouwelijke meerval met hormonen injecteren en daarna de hom uit een mannetje halen.
En ze groeien al super dus het lijkt erop dat het gaat lukken de eerste keer.
[bbvideo] [/bbvideo]
[bbvideo] [/bbvideo]