Alleen heb ik echt geen enkel idee hoe ik dit nu juist moet aansluiten, er zitten zoveel koppelstukjes bij.

De luchtpomp moet nog besteld worden. Welke heb ik hiervoor nodig?
2 drains, op een vijver van 5x3x1.6 (Ondiep gedeelte van 1x3m)
Ik geef ook altijd aan om die drainbuizen mee in te gieten in beton.mario1 schreef: ↑14 mei 2022, 20:57 Mooi en correct uitgelegd door mijn voorgangers.
Best is zoals reeds aangegeven om de leidingen te vullen met water, maar ook onder je drain de grond wat weg te halen zodat tijdens het storten van de beton je drain volledig ingegoten zit.
Je moet weten dat later tijdens het fluchen van je leidingen daar enorm veel kracht/druk op komt, vandaar je de beton onder je drain moet laten doorlopen.
Succes verder![]()
Op zich is de grond waar de buis ligt niet fel gebroken geweest he Guyke. De buis ligt op de bodem van de extra sleuf die gegraven is geweest dus onder de buis is de grond niet aangeroerd. Als de grond echt verzet geweest is heb je inderdaad wel een punt.Guyke schreef: ↑15 mei 2022, 11:02 Hallo,
Ik zie het iets anders
Door dat er grond verzet is geweest ( de dichtheid is gebroken door het graven ) is de kans groot dat de grond waar de drainbuis in zit gaat inzakken waardoor er afhankelijk van de diepte van de vijver door het grondwater deze buis gaat bewegen. Want je zegt dan dat het ok is dat die bochten aan de drain mee ingegoten worden, echter als ik de foto’s bekijk ( en niet alleen deze van Kristof hier ,maar ook op andere vijvervoorstellingen ) , dan zie ik dat de bovenste bocht misschien wat mee wordt ingegoten maar die onderste bocht zo goed als niet. Die lijmverbindingen krijgen het daar hard te verduren en zeker zoals je zegt tijdens de flush. Die buizen zijn later praktisch niet meer te bereiken als er een lek wordt vastgesteld.
Mvg
Guyke