Dank je voor de uitleg Kristof!
Ik heb ook deze Sonoffs liggen, maar had me nog niet verdiept in de Scenes. Wanneer je de "gewone" schakelmomenten gebruikt, kan je nl. niet zo heel veel doen. Aan/Uit=4x en dan nog delen over 2 apparaten (voederautomaat + pomp skimmer), dan heb je maar 2 voedermomenten.
Welke voederautomaat
- Oldtimer
- Contacteer:
Re: Welke voederautomaat
Knap allemaal maar hier is voor mij de grens, ik krijg het al benauwd als ik denk aan het moment van instellen van de controller als de voederautomaat eenmaal hangt, en dan hebben jullie het over het doorknippen van de draden, haha.
Maar dit topic heeft een leuke wending gekregen, dat is ook leuk!
Even een plaatje erbij, ik had nog wat rvs liggen. niet helemaal tevreden maar zo moet het wel lukken.
Even een plaatje erbij, ik had nog wat rvs liggen. niet helemaal tevreden maar zo moet het wel lukken.
Nogmaals, dat doorknippen hoeft niet....
Ik wilde de voederautomaat in mijn Blynk app hebben omdat ik gek werd van iedere keer dat kastje opnieuw instellen (x het aantal voerbeurten).

Ik wilde de voederautomaat in mijn Blynk app hebben omdat ik gek werd van iedere keer dat kastje opnieuw instellen (x het aantal voerbeurten).
Is het ondertussen gelukt om je controller in te stellen ? Of heb je hem nog niet in gebruik?Oldtimer schreef: ↑05 sep 2021, 22:10 Knap allemaal maar hier is voor mij de grens, ik krijg het al benauwd als ik denk aan het moment van instellen van de controller als de voederautomaat eenmaal hangt, en dan hebben jullie het over het doorknippen van de draden, haha.
If you want something done right, do it yourself
- Oldtimer
- Contacteer:
dank voor je meeleven
Ik moet nog een stopkontakt aanleggen, maar over een paar dagen is het wel gefixt en ga ik hem instellen.

Ik moet nog een stopkontakt aanleggen, maar over een paar dagen is het wel gefixt en ga ik hem instellen.
Geweldig advies geweest Kristof!!! Heeel hartelijk dank.FredLekx schreef: ↑05 sep 2021, 21:51 Dank je voor de uitleg Kristof!
Ik heb ook deze Sonoffs liggen, maar had me nog niet verdiept in de Scenes. Wanneer je de "gewone" schakelmomenten gebruikt, kan je nl. niet zo heel veel doen. Aan/Uit=4x en dan nog delen over 2 apparaten (voederautomaat + pomp skimmer), dan heb je maar 2 voedermomenten.
Inmiddels een scene ingesteld en nu 6x per dag voederen en skimmer uit.

Fijn om te horen dat het goed gelukt is!FredLekx schreef: ↑10 sep 2021, 23:41Geweldig advies geweest Kristof!!! Heeel hartelijk dank.FredLekx schreef: ↑05 sep 2021, 21:51 Dank je voor de uitleg Kristof!
Inmiddels een scene ingesteld en nu 6x per dag voederen en skimmer uit.
![]()
![]()
![]()

- Oldtimer
- Contacteer:
Zal iets fout doen, de automaat werkt zoals ik hem ingesteld heb niet. 3sec vasthouden, uur instellen, push to confirm, minuten instellen, push to confirm, dosering instellen, push to confirm, 3 sec vasthouden op push to confirm. kortom hij toet ut niet.
ik begrijp dat het moeilijk is maar wie heeft een idee waar dit fout gaat?
ik begrijp dat het moeilijk is maar wie heeft een idee waar dit fout gaat?
En wat lukt er niet?
Heb je het uur al kunnen instellen? Dus klopt het uur dat je ziet staan op je bedieningspaneel met het huidige uur.
Spreek je een woordje duits?
Hier is een filmpje met wat uitleg erover.
Instellingen beginnen vanaf 11min30 ongeveer.
Heb je het uur al kunnen instellen? Dus klopt het uur dat je ziet staan op je bedieningspaneel met het huidige uur.
Spreek je een woordje duits?
Hier is een filmpje met wat uitleg erover.
Instellingen beginnen vanaf 11min30 ongeveer.
- Oldtimer
- Contacteer:
Ha Kristof, dank
wat niet lukt is dat de automaat niet gaat werken op de ingestelde tijden.
Ja ik heb de tijd gewoon ingesteld.
Heb het filmpje bekeken, volgens mij heb ik gedaan wat ze op de youtube film zeggen.
Ik ga de boel voor de zoveelste keer opnieuw instellen.

Ja ik heb de tijd gewoon ingesteld.
Heb het filmpje bekeken, volgens mij heb ik gedaan wat ze op de youtube film zeggen.
Ik ga de boel voor de zoveelste keer opnieuw instellen.
Als je denkt dat je alles juist gedaan hebt, heb ik nog een extra vraagje. Heb je de extra ring met kleine gaatjes die bijgeleverd werd onderaan in je voerautomaat gelegd?
Past je voer door deze gaatjes? Probeer eventueel eens zonder de ring?
En hoor je de automaat ook niet draaien op het gewenste tijdstip? Hoeveel seconden heb je hem ingesteld dat hij mag draaien?
Past je voer door deze gaatjes? Probeer eventueel eens zonder de ring?
En hoor je de automaat ook niet draaien op het gewenste tijdstip? Hoeveel seconden heb je hem ingesteld dat hij mag draaien?
- Oldtimer
- Contacteer:
De ring ligt onderin op de juiste manier. Ik had hem op continu voeren gezet, en dat werkte.
Toen heb ik de dos. tijd bij alle voertijden op 6 seconden gezet.
Omdat hij het maar steeds niet deed heb ik van die 6 seconde 10 seconden gemaakt. Er zit niet veel vis in de vijver vandaar die korte tijd, maar ik weet niet wat hij eruit kotst.
Ik denk dat de korrels makkelijk door de gaatjes van de ring gaan want tijdens het vullen vallen de korrels voer ook op de grond. de opening staat blijkbaar open.
Zal de korrels eruit gooien en de ring eruit halen, wie weet.
Toen heb ik de dos. tijd bij alle voertijden op 6 seconden gezet.
Omdat hij het maar steeds niet deed heb ik van die 6 seconde 10 seconden gemaakt. Er zit niet veel vis in de vijver vandaar die korte tijd, maar ik weet niet wat hij eruit kotst.
Ik denk dat de korrels makkelijk door de gaatjes van de ring gaan want tijdens het vullen vallen de korrels voer ook op de grond. de opening staat blijkbaar open.
Zal de korrels eruit gooien en de ring eruit halen, wie weet.
- Bijlagen
-
- 20210917_204203.jpg (52.62 KiB) 345 keer bekeken
- Oldtimer
- Contacteer:
Ring is eruit, het voer wat ik erin gooi komt op de grond terecht,
Laatst gewijzigd door Oldtimer op 17 sep 2021, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ok, dan moet je wel gaan werken met de ring.
Probeer eens zonder voer maar met ring en kijk dan eens of alles goed draait.
Alles alles correct draait ga je met de ring erin de tijden nog omhoog moeten brengen denk ik.
Probeer eens zonder voer maar met ring en kijk dan eens of alles goed draait.
Alles alles correct draait ga je met de ring erin de tijden nog omhoog moeten brengen denk ik.
- Oldtimer
- Contacteer:
Okay, ik ga oefenen
Dankjewel