Welke voederautomaat

De benaming zegt voldoende
jocca

Re: Welke voederautomaat

Bericht door jocca »

aquafeeder gaat idd een goede optie zijn dan ;-), hier kan best veel voer in wat wel belangrijk is als het voor 2 weken is.
Ronny66

Bericht door Ronny66 »

hier staat er eentje van koi Feeder DVS filtertechniek

78189
Koi vijver 11 kuub
Filter Red Label Happy
1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843
Rob en Tara koi

Bericht door Rob en Tara koi »

Ronny66 schreef: 01 sep 2021, 11:26 hier staat er eentje van koi Feeder DVS filtertechniek

78189
Die heb ik ook top apparaat kost wat maar dan heb je ook wat
willem v d

Bericht door willem v d »

Rob en Tara koi schreef: 01 sep 2021, 10:20
Hoeveel voer kan daar in ?
Lijken niet echt groot te zijn
2 liter maar het is idd niet veel. Maar voor mij genoeg.
De maker verkoopt 3 modellen van 2 - 2.5 en 3 liter
Ik vind de aquaforte en superfish feeders lomp en lelijk aan de vijver. Vandaar dat ik de deze heb aangeschaft.
Daver

Bericht door Daver »

Ik heb een Xclear die hangt boven de qbak en vijver. Doet het heel goed en je kan 24x voeren per dag. Ik heb een eentje gehad op de rand van de vijver maar die gingen continu kapot door opspattend water wat bij het voer kwam.
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door Oldtimer »

van aquqforte zijn er twee fish feeders. De trechtervormige en de vierkante.

Over welke hebben we het hier.

DVS zet geen prijs bij de feeder, een gemiste kans ;cool;
jocca

Bericht door jocca »

rond hebben wij hier,
de feeder die ronny66 heeft was de hoofdprijs op de tombola, ik dacht dat dit model een 800 euro kost ;-)
bazzio

Bericht door bazzio »

Oprechte vraag; Wat maakt het die €800,- waard tov een andere feeder?

Ik heb deze xclear/aquaforte/superfish feeder (7L), hangt er al ff en nog geen last van uitdrogen kunststof

Afbeelding

Ik gebruik hem op de continu doseerstand (kan ook de controller ertussenuit knippen) en regel de voedingen automatisch met een relais aansturing via de Siemens Logo, via Node Red en Blynk.

78656
Natal

Bericht door Natal »

Ronny66 schreef: 01 sep 2021, 11:26 hier staat er eentje van koi Feeder DVS filtertechniek
@Ronny66 ben ik wel stiekem jaloers op. Kan je is een filmpje maken en posten zodat we het geluid horen als hij voer geeft. Als het geluid niet stoort zou ik volgend jaar ook zo een toestel willen aanschaffen.

Mogelijks is dat wel een leuk idee om dat met de verschillende automaten te doen. Zo kan ieder kiezen wat hij aanvaardbaar vindt.
fredo

Bericht door fredo »

Hier hangt de superfish maar de sturing ervan is niets waard
Klok sprong geregeld terug op 00:00
Heeft nooit goed gewerkt, tot ik er de controller heb afgeknipt en op een aparte bediening via shelly heb aangesloten, nu kan ik hem bedienen via een app
Denk dat er wel meer problemen mee zijn want er wordt nu een secret smart control voor verkocht, ook beschikbaar voor koi café btw (met als sturing een shelly 😁)
Ronny66

Bericht door Ronny66 »

Natal schreef: 01 sep 2021, 16:19
@Ronny66 ben ik wel stiekem jaloers op. Kan je is een filmpje maken en posten zodat we het geluid horen als hij voer geeft. Als het geluid niet stoort zou ik volgend jaar ook zo een toestel willen aanschaffen.

Mogelijks is dat wel een leuk idee om dat met de verschillende automaten te doen. Zo kan ieder kiezen wat hij aanvaardbaar vindt.
Ga ik zeker eens werk van maken :good:
Koi vijver 11 kuub
Filter Red Label Happy
1bodemdrain - 1 skimmer
Vijverbouw viewtopic.php?f=17&t=18843
Nicksje

Bericht door Nicksje »

bazzio schreef: 01 sep 2021, 15:30 Oprechte vraag; Wat maakt het die €800,- waard tov een andere feeder?

Ik heb deze xclear/aquaforte/superfish feeder (7L), hangt er al ff en nog geen last van uitdrogen kunststof

Afbeelding

Ik gebruik hem op de continu doseerstand (kan ook de controller ertussenuit knippen) en regel de voedingen automatisch met een relais aansturing via de Siemens Logo, via Node Red en Blynk.

78656
Hier ook dit type toestel maar van Superfish (+-€100), nog geen problemen mee gehad.
Geluid quasi 0 je hoort hem niet ratelen of draaien.. het voer druppelt eruit controller werkt gemakelijk, maar vind zo een Logo systeem als de uwe wel geweldig!

Enkel doen we er hier niet teveel voer in mocht er ooit condens in komen door de zon erop hebben we geen kilos verlies.

De aquaforte ziet er ook interessant uit omdat je aantal "voersecondes" kan instellen ipv porties..
Engelbert

Bericht door Engelbert »

Hier al zeker 15 jaar de koicafe hangen, nooit problemen.
alleen de herrie voor die paar seconden,

je hebt het nu over 14 dagen per jaar gebruiken, maar ik weet zeker dat je de automaat meer
gaat gebruiken. Ik heb de koicafe met een mooie korting kunnen kopen, maar ik denk dat mocht deze
kapot gaan ik ook voor een goedkopere automaat ga kijken. 525 voor een automaat is wel erg veel.

ik vind alleen de koicafe wel de mooiste van de voerautomaten.
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door Oldtimer »

Heb er vandaag 1 besteld, de xclair/aquaforte 24 spoelbeurten :lol:
Met een flinke storm zijn een poos geleden de plantenbakken de vijver ingewaaid, dus een vierkante die ik eigenlijk heel practisch vind kon het niet worden, nouja alles kan maar ik heb nu voor deze gekozen, zal toch ook wër een beugel voor gemaakt moeten worden. We gaan het zien. Meteen een zakje Malamix mee besteld.

Wordt vervolgd.

en ja, het zou zomaar kunnen dat ik hem vaker ga gebruiken
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door Oldtimer »

Gisteren was het apparaat al binnen :good:
Twee zaken die mij meteen al opvallen.
1. een vrij los liggende deksel op het apparaat, de gevolgen kun je raden als je daar niets aan doet.
2. Het was mij bij de controllers van de pompen ook al opgevallen, een apparaat speciaal voor een vijver, maar de controlles mag niet nat worden. Ongelooflijk vind ik dat.
Aquaforte is blijkbaar niet in staat de controllers waterdicht te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Kleine vragen”