luchtpomp

De benaming zegt voldoende
Plaats reactie
koka

luchtpomp

Bericht door koka »

Hallo,

ik zou me een luchtpomp willen aanschaffen voor 4 luchtschotels aan te verbinden!(20kuub)
welke luchtpomp zou ik daarvoor moeten hebben?
Mvg,
Peter
20m³ met lavafilter 3m³
jocca

Re: luchtpomp

Bericht door jocca »

hangt van van de diepte van de vijver, diameter van de schotels en hoeveel lucht de schotels kunnen verwerken
maar 1 pomp voor 4 schotels lijkt mij wat weinig.
mario1

Bericht door mario1 »

Persoonlijk zou ik maximaal 2 schotels aansluiten per pomp, liefst van al zelfs een pomp per schotel.
Zoals jocca reeds aangehaald heeft is de zwaarte van de pomp afhankelijk van diameter luchtschotel en de diepte waar deze geplaatst zal worden.
Guyke

Bericht door Guyke »

Hallo,

Moeten de beluchte drains steeds allemaal tegelijk werken ?
Je kan bv de disken per twee aan 1 pomp hangen en er kraantjes tussen plaatsen.
Zo kan je om beurt er twee op volle kracht of 4 op wat mindere kracht laten draaien.
Op 1 pomp er 4 tegelijk laten werken is zoals aangehaald niet echt een een goed idee
En heb je ook een joekel van een luchtpomp nodig

Mvg
Guyke
Een airlifter in hart en nieren !!!
A&E

Bericht door A&E »

Heb hier 4 schijven van 25 liter aan een 100 liter luchtpomp hangen. Schijven liggen op 1,90 m diep.

Als ik de pomp aanzet is het een behoorlijk bubbelbad 😀
koka

Bericht door koka »

A&E schreef: 21 feb 2021, 10:28 Heb hier 4 schijven van 25 liter aan een 100 liter luchtpomp hangen. Schijven liggen op 1,90 m diep.

Welke pomp heb je dan?

Mvg,
Peter
20m³ met lavafilter 3m³
jocca

Bericht door jocca »

dat zal al vlug een nitto of secoh zijn,
maar ga niet in het wilde weg gaan werken, wij hebben hier ook een 100L liggen maar daar zou ik bv onze schotels niet allemaal kunnen mee opblazen.
Eerst ff kijken naar uw schotels en de hoeveelheid lucht die ze kunnen verwerken,
onze luchtschotels op 150 cm diepte hebben al bv een nito AL-45 nodig per stuk om goed te werken. (schotels kunnen tot +/-150 L lucht verwerken).
Vergis je ook niet op de opgegeven hoeveelheid lucht per luchtschotel die ze kunnen verwerken, je moet ook rekening houden met hoeveel druk de pomp op een bepaalde diepte nog kan geven EN ook nog lucht kan geven.
koka

Bericht door koka »

jocca schreef: 22 feb 2021, 07:14 dat zal al vlug een nitto of secoh zijn,
maar ga niet in het wilde weg gaan werken, wij hebben hier ook een 100L liggen maar daar zou ik bv onze schotels niet allemaal kunnen mee opblazen.
Eerst ff kijken naar uw schotels en de hoeveelheid lucht die ze kunnen verwerken,
onze luchtschotels op 150 cm diepte hebben al bv een nito AL-45 nodig per stuk om goed te werken. (schotels kunnen tot +/-150 L lucht verwerken).
Vergis je ook niet op de opgegeven hoeveelheid lucht per luchtschotel die ze kunnen verwerken, je moet ook rekening houden met hoeveel druk de pomp op een bepaalde diepte nog kan geven EN ook nog lucht kan geven.
Hallo,

luchtschotels van 20cm en kunnen 25L/min aan.

Mvg,
Peter
20m³ met lavafilter 3m³
A&E

Bericht door A&E »

koka schreef: 21 feb 2021, 22:06
A&E schreef: 21 feb 2021, 10:28 Heb hier 4 schijven van 25 liter aan een 100 liter luchtpomp hangen. Schijven liggen op 1,90 m diep.

Welke pomp heb je dan?

Mvg,
Peter
Een Koi Pro Air Blow 100
Oldtimer
Contacteer:

Bericht door Oldtimer »

koka schreef: 22 feb 2021, 11:36
jocca schreef: 22 feb 2021, 07:14 dat zal al vlug een nitto of secoh zijn,
Hallo,

luchtschotels van 20cm en kunnen 25L/min aan.

Mvg,
Peter
koka schreef: 21 feb 2021, 00:52 Hallo,

ik zou me een luchtpomp willen aanschaffen voor 4 luchtschotels aan te verbinden!(20kuub)
welke luchtpomp zou ik daarvoor moeten hebben?
Mvg,
Peter

Ik begrijp het niet helemaal :lol:

Maar alle gekheid op een stokje.
Ik heb 6 luchtschotels, naar ik dacht 30cm . Er staat 1 Airblow 100 op. Is niet idiaal. Als de luchtpomp aanslaat, en hij staat lang genoeg aan, dat komt uit 4 schotels flink lucht, uit 1 minder en nr 6 doet niets. Het was beter geweest als ik 2 of 3 luchtpompjes van 40ltr neer zou zetten, gewoon 40ltr op twee schotels.

In mijn plantvijver heb ik een oude 40ltr op 1 schotel=prima

Af en toe zet ik de compressor wel eens op de 6 schotels. Elke schotel heeft een eigen kraan bij de luchtpomp binnen, maar je krijgt geen evenwichtige luchtafgave.
Natal

Bericht door Natal »

Lucht verdelen over 6 punten en zorgen dat alles wat gelijk bediend wordt lijkt me heel moeilijk. Ik zou ook voor 3 pompen gaan. Zo kan je bepalen hoeveel je belucht, beter verdelen, en al is een pomp uitschakelen.

Gaat een pomp defect, dan zit je niet meteen zonder beluchting.
Plaats reactie

Terug naar “Kleine vragen”