Er staat ook nochtans een borstbeeld op een sokkel aan de vijver maar daar trekt de reiger er zich niets van aan.
Misschien moet ik die ook eens wat aankleden.

Of dat gaat helpen betwijfel ik
Hahah hier had ik nog nooit van gehoord, prachtig idee maar ik zie het niet helemaal zitten hoor.. Maar als je ze indd een beetje om de hoek kan zetten en ze werken alsnog snap ik dat je hier aan vast houdt.The digital hunter schreef: ↑19 feb 2021, 08:37 Hier hadden wij ook last van reigers en draad spannen had geen zin.![]()
Ze landen gewoon een stuk verder op het gazon en wandelen onder de draden door![]()
Op een keer las ik ergens dat een etalage pop in de tuin zetten zou helpen ,dus ik dacht, baat het niet dan schaad het niet.
Nu staat hier dus sinds een dik jaar een aangeklede etalagepop in de tuin ,verdoken opgesteld, die ik heel soms eens verplaats en ik zie nog wel reigers overvliegen.
Maar landen durft er niet eentje![]()
![]()
Dus geloof het of niet,het werkt echt![]()
Groetjes,
Ronald
Lijkt op?The digital hunter schreef: ↑19 feb 2021, 08:37 Hier hadden wij ook last van reigers en draad spannen had geen zin.![]()
Ze landen gewoon een stuk verder op het gazon en wandelen onder de draden door![]()
Op een keer las ik ergens dat een etalage pop in de tuin zetten zou helpen ,dus ik dacht, baat het niet dan schaad het niet.
Nu staat hier dus sinds een dik jaar een aangeklede etalagepop in de tuin ,verdoken opgesteld, die ik heel soms eens verplaats en ik zie nog wel reigers overvliegen.
Maar landen durft er niet eentje![]()
![]()
Dus geloof het of niet,het werkt echt![]()
Groetjes,
Ronald
Daar zou 1 specifieke jonge reiger bij mijn "snack" vijver tussendoor gaan. Staat er stroom op de paaltjes en de draden?
Bedankt voor deze interessante informatie! Hier ga ik zeker rekening mee houdenHugo75 schreef: ↑22 feb 2021, 22:28 Als je iets steviger schrikdraad gaat gebruiken dan kan je beter geen inox of geleidende paaltjes gebruiken, ik had hier met m'n eerste set metalen paaltjes en isolatoren, maar het hogere vermogen sloeg er door/om heen met regenachtig weer wat erg irritante tikkende geluiden gaf. Nu heb ik zwarte glasvezel paaltjes, zien er netter uit en geen problemen meer met doorslag,
Ziet er netjes uit Hugo, hoe hoog zijn deze paaltjes? 90?Hugo75 schreef: ↑23 feb 2021, 07:09Daar zou 1 specifieke jonge reiger bij mijn "snack" vijver tussendoor gaan. Staat er stroom op de paaltjes en de draden?
Super mooi, lijkt een beetje op een (luxe) railing van een boot
Fotootje van de winter setup (extra draad voor de kleine vijver omdat de reiger er tussendoor ging met z'n kop en zonder de draadjes aan te raken nog steeds vissen wist te vangen. (door de slechte camera lijken de paalstjes scheef, ze zijn allemaal waterpas)
![]()