reigerschrik / verjagers, iets om er vanaf te komen

De benaming zegt voldoende
Babette

Re: reigerschrik / verjagers, iets om er vanaf te komen

Bericht door Babette »

Ja reigers, ik durf er de draad niet van weghalen of de reiger zal wel op het aperitief geweest zijn.
Er staat ook nochtans een borstbeeld op een sokkel aan de vijver maar daar trekt de reiger er zich niets van aan.
Misschien moet ik die ook eens wat aankleden. :unknown: :good:
The digital hunter

Bericht door The digital hunter »

Babette schreef: 21 feb 2021, 17:31 Ja reigers, ik durf er de draad niet van weghalen of de reiger zal wel op het aperitief geweest zijn.
Er staat ook nochtans een borstbeeld op een sokkel aan de vijver maar daar trekt de reiger er zich niets van aan.
Misschien moet ik die ook eens wat aankleden. :unknown: :good:
Of dat gaat helpen betwijfel ik :lol: maar het is al een beging en vermoedelijk zal het er ook van af hangen wie die buste uitbeeld,hé. ;cool;
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;
Babette

Bericht door Babette »

Een keizer is het denk ik maar die ziet nogal wit :kez: . Met een kleurtje kan de reiger misschien eens verschieten.
Toch blijf ik bij de draad, daar ben ik zeker van dat hij er niet over komt :good: is niet zo mooi maar toch een zekerheid en kan ik tenminste een goede nacht hebben. :Yahoo:
JordiW

Bericht door JordiW »

The digital hunter schreef: 19 feb 2021, 08:37 Hier hadden wij ook last van reigers en draad spannen had geen zin. :nono:

Ze landen gewoon een stuk verder op het gazon en wandelen onder de draden door :roll:
Op een keer las ik ergens dat een etalage pop in de tuin zetten zou helpen ,dus ik dacht, baat het niet dan schaad het niet.

Nu staat hier dus sinds een dik jaar een aangeklede etalagepop in de tuin ,verdoken opgesteld, die ik heel soms eens verplaats en ik zie nog wel reigers overvliegen.

Maar landen durft er niet eentje :Yahoo: :dance:

Dus geloof het of niet,het werkt echt :good:

Groetjes,
Ronald
Hahah hier had ik nog nooit van gehoord, prachtig idee maar ik zie het niet helemaal zitten hoor.. Maar als je ze indd een beetje om de hoek kan zetten en ze werken alsnog snap ik dat je hier aan vast houdt.
evn35

Bericht door evn35 »

Ik ook, inox paaltjes errond, met 12000 V erop, nog geen problemen gehad :wink:
FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

The digital hunter schreef: 19 feb 2021, 08:37 Hier hadden wij ook last van reigers en draad spannen had geen zin. :nono:

Ze landen gewoon een stuk verder op het gazon en wandelen onder de draden door :roll:
Op een keer las ik ergens dat een etalage pop in de tuin zetten zou helpen ,dus ik dacht, baat het niet dan schaad het niet.

Nu staat hier dus sinds een dik jaar een aangeklede etalagepop in de tuin ,verdoken opgesteld, die ik heel soms eens verplaats en ik zie nog wel reigers overvliegen.

Maar landen durft er niet eentje :Yahoo: :dance:

Dus geloof het of niet,het werkt echt :good:

Groetjes,
Ronald
Lijkt op?
77430

;cool; ;cool; ;cool;
The digital hunter

Bericht door The digital hunter »

Ik had die foto nooit op het forum mogen zetten :roll:
Nu weet iedereen hoe knap ik wel ben ;cool;

:lol: :lol: :lol: :lol:
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hugo75

Bericht door Hugo75 »

Als je iets steviger schrikdraad gaat gebruiken dan kan je beter geen inox of geleidende paaltjes gebruiken, ik had hier met m'n eerste set metalen paaltjes en isolatoren, maar het hogere vermogen sloeg er door/om heen met regenachtig weer wat erg irritante tikkende geluiden gaf. Nu heb ik zwarte glasvezel paaltjes, zien er netter uit en geen problemen meer met doorslag,
evn35

Bericht door evn35 »

Mss eens een foto posten voor JordiW, dan kan hij de verschillende methodes en paaltjes zien.
Bijlagen
20160523_205714.jpg
JordiW

Bericht door JordiW »

evn35 schreef: 23 feb 2021, 06:28 Mss eens een foto posten voor JordiW, dan kan hij de verschillende methodes en paaltjes zien.
Wauw dit is heel netjes!
Hugo75

Bericht door Hugo75 »

evn35 schreef: 23 feb 2021, 06:28 Mss eens een foto posten voor JordiW, dan kan hij de verschillende methodes en paaltjes zien.
Daar zou 1 specifieke jonge reiger bij mijn "snack" vijver tussendoor gaan. Staat er stroom op de paaltjes en de draden?

Super mooi, lijkt een beetje op een (luxe) railing van een boot :good:

Fotootje van de winter setup (extra draad voor de kleine vijver omdat de reiger er tussendoor ging met z'n kop en zonder de draadjes aan te raken nog steeds vissen wist te vangen. (door de slechte camera lijken de paalstjes scheef, ze zijn allemaal waterpas)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hugo75 op 23 feb 2021, 07:43, 2 keer totaal gewijzigd.
JordiW

Bericht door JordiW »

Hugo75 schreef: 22 feb 2021, 22:28 Als je iets steviger schrikdraad gaat gebruiken dan kan je beter geen inox of geleidende paaltjes gebruiken, ik had hier met m'n eerste set metalen paaltjes en isolatoren, maar het hogere vermogen sloeg er door/om heen met regenachtig weer wat erg irritante tikkende geluiden gaf. Nu heb ik zwarte glasvezel paaltjes, zien er netter uit en geen problemen meer met doorslag,
Bedankt voor deze interessante informatie! Hier ga ik zeker rekening mee houden
evn35

Bericht door evn35 »

Hugo75 schreef: 23 feb 2021, 07:09
Daar zou 1 specifieke jonge reiger bij mijn "snack" vijver tussendoor gaan. Staat er stroom op de paaltjes en de draden?

Ja reken maar 12000 V :wink:
JordiW

Bericht door JordiW »

Hugo75 schreef: 23 feb 2021, 07:09

Fotootje van de winter setup (extra draad voor de kleine vijver omdat de reiger er tussendoor ging met z'n kop en zonder de draadjes aan te raken nog steeds vissen wist te vangen. (door de slechte camera lijken de paalstjes scheef, ze zijn allemaal waterpas)
Afbeelding
Ziet er netjes uit Hugo, hoe hoog zijn deze paaltjes? 90?
Hugo75

Bericht door Hugo75 »

Die met een bol er op zijn volgens mij 90cm of een meter (en dan steekt er ca 60-65 cm boven de grond uit), de nieuwe (buitenste ring) die iets slanker zijn zijn 83 cm (10x VOSS.farming glasvezelpaal zwart, 83cm). Die oudere kan ik niet meer krijgen, maar die Voss paaltjes hebben ook mooiere isolatoren er bij. Wat niet te zien is op de foto's is dat ik ook draden over de vijver heb ivm Aalscholvers. Over de ronde een pentagram minus 1 lijn, over de grote vijver een X en 2 lijnen bij de ronding.
Plaats reactie

Terug naar “Kleine vragen”