reigerschrik / verjagers, iets om er vanaf te komen

De benaming zegt voldoende
JordiW

Re: reigerschrik / verjagers, iets om er vanaf te komen

Bericht door JordiW »

Hugo75 schreef: 23 feb 2021, 10:58 Die met een bol er op zijn volgens mij 90cm of een meter (en dan steekt er ca 60-65 cm boven de grond uit), de nieuwe (buitenste ring) die iets slanker zijn zijn 83 cm (10x VOSS.farming glasvezelpaal zwart, 83cm). Die oudere kan ik niet meer krijgen, maar die Voss paaltjes hebben ook mooiere isolatoren er bij. Wat niet te zien is op de foto's is dat ik ook draden over de vijver heb ivm Aalscholvers. Over de ronde een pentagram minus 1 lijn, over de grote vijver een X en 2 lijnen bij de ronding.
Bedankt!
Ik ben indd ook aan het denken om er draden overheen te spannen, ik heb inderdaad ook gegekeken naar de VOSS.farming, vanmorgen gebeld maar de 2.6J komt pas van de week weer binnen.
Welke draad heb je erop? Zwart? Er zat nog wat verschil in geleiding zag ik..
Hugo75

Bericht door Hugo75 »

Dun zwart met rvs geleiders, geen idee welk merk, voor de afstand bij een vijver maakt de weerstand niet echt veel uit en optisch scheelt het wel vrij veel.

Als apparaat heb ik de DV40

Edit, zie dat ze tegenwoordig behoorlijk wat verschil hebben, ik zou nu misschien toch voor een lagere weerstand gaan
bazzio

Bericht door bazzio »

Ja hier is tie weer... mijn anti reiger en aalscholver oplossing met waterdoorlatende schaduwdoek :wink:
Voordeel, houdt ook nog eens flink wat zon uit de vijver en geen reigers of aalscholvers meer op bezoek gehad.
Nadeel, doek moet naar beneden bij sneeuw... maar dat is op te lossen door meerdere dwars balken.
(Originele plan was 2x van opschuifbare schaduwdoeken naast elkaar maar bleek niet praktisch)

66926
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Bazzio is dat niet op een rail te maken om te kunnen schuiven ?
bazzio

Bericht door bazzio »

Dit doek niet, is te zwaar en hangt ook gespannen met storm elastieken. Het grote doek hangt met veel regen als wat door... Mooiste zou zijn een paar extra balken erbij.
Infrasuri

Bericht door Infrasuri »

Telt deze constructie trouwens als bouwwerk/overkapping ?
Ik mag nog 21m2 overkapping bouwen en zit in of de vijver of een huisje maar vraag mij af als het water doorlaat ook van mijn m2’s afgaat .
bazzio

Bericht door bazzio »

Hier in Nederland wordt dit volgens mij niet gezien als een echt bouwwerk, Het heeft geen echt dak, is aan vier kanten open en is niet aangebouwd aan het huis. Ik zie het meer als een grote pergola. Maar eerlijk gezegd nooit officieel uitgezocht bij de gemeente.... Mijn Japanse style Prieel heb ik ook zo neer laten kwakken (16m2) :wink:
Babette

Bericht door Babette »

Halo evn35, hoe dik is de draad en waar heb jij die paaltjes met het onderstak vandaag.
Zier er zeer goed uit. :unknown: ;cool;
FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

Met 4 kanten open is het geen probleem.
JordiW

Bericht door JordiW »

bazzio schreef: 23 feb 2021, 15:56 Ja hier is tie weer... mijn anti reiger en aalscholver oplossing met waterdoorlatende schaduwdoek :wink:
Voordeel, houdt ook nog eens flink wat zon uit de vijver en geen reigers of aalscholvers meer op bezoek gehad.
Nadeel, doek moet naar beneden bij sneeuw... maar dat is op te lossen door meerdere dwars balken.
(Originele plan was 2x van opschuifbare schaduwdoeken naast elkaar maar bleek niet praktisch)

66926
Bazzio,

Zoiets komt er indd over mijn vijver heen, maar met de volledig nieuwe vijverbouw, nieuwe tuinaanleg, en verbouwing in het nieuwe huis was de overkapping nog niet precies begroot :Hyper: … Dus hier wilde ik nog even een jaar of 2 mee wachten, maar dit is wel geweldig, ik wil het met een glazen dak en 2 of 3 glazen schuifwanden..
JordiW

Bericht door JordiW »

Hugo75 schreef: 23 feb 2021, 11:59 Dun zwart met rvs geleiders, geen idee welk merk, voor de afstand bij een vijver maakt de weerstand niet echt veel uit en optisch scheelt het wel vrij veel.

Als apparaat heb ik de DV40

Edit, zie dat ze tegenwoordig behoorlijk wat verschil hebben, ik zou nu misschien toch voor een lagere weerstand gaan
Bedankt, ik ga er mee aan de slag
Plaats reactie

Terug naar “Kleine vragen”