Kleine andere vissen

De benaming zegt voldoende
Plaats reactie
Oldtimer
Contacteer:

Kleine andere vissen

Bericht door Oldtimer »

Wij zijn langzaamaan onze vijver van vis aan het voorzien, dat is ook een doelstelling van de bouw van een vijver tenslotte.

Een paar dagen terug hebben we bij de sponsor in Dalen 10 goudvisjes gekocht, omdat wij dat ook leuk vinden en als proefkonijnen.

Nu ben ik op zoek naar andere vissen die wij graag in de vijver willen hebben, maar wat gaat samen en wat niet.
Natuurlijk mogen Koi's niet ontbreken, 4 tot 6 stuks vinden wij mooi, en niet al te groot, max.40 cm, daarna moeten ze waarschijnlijk verhuizen.
De Koi' s gaan er als laatste in.
Bij de sponsor waren niet de soorten te koop die ik er graag in zou willen hebben, volgend jaar weer. Daar kan ik toch slecht mee leven.

Vissen die wij leuk vinden zijn vissen die in een schooltje zwemmen, dus mm mochten jullie een voorstel hebben, redelijk klein blijvende vis, met een leuk kleurtje, graag!

Vis die ik zo zou kopen maar zou niet weten waar, is: Regenboogvisje, Gele goudvis, Roodvonk winde, noemen jullie er nog eens wat?

jocca

Re: Kleine andere vissen

Bericht door jocca »

elrits is een zeer leuk visje om naar te kijken.
Kweekt als de konijnen, maar bv ijsvogels komen die dan wel es mee gritsen hier (en ook de reiger heb ik gemerkt deze week ... voor de koi heeft die geen oog momenteel en de voorraad elrits is royaal genoeg om hem zoet te houden - kweekt als de konijnen).

Is ook een visje dat steeds bij de uitstroom van de filter probeert tegen stroom te gaan zwemmen (en lukt soms ook nog, ik vind ze al es terug in de collector van de airlift.

Koop er meteen een 20-tal en als ze ergens een pot met kiezel hebben dan gaan ze echt makkelijk zat gaan kweken, zat je niet zo ver dan mocht je er komen halen bij ons (als we er kunnen pakken ten minste).

jocca

Bericht door jocca »

elrits is een zeer leuk visje om naar te kijken.
Kweekt als de konijnen, maar bv ijsvogels komen die dan wel es mee gritsen hier (en ook de reiger heb ik gemerkt deze week ... voor de koi heeft die geen oog momenteel en de voorraad elrits is royaal genoeg om hem zoet te houden - kweekt als de konijnen).

Is ook een visje dat steeds bij de uitstroom van de filter probeert tegen stroom te gaan zwemmen (en lukt soms ook nog, ik vind ze al es terug in de collector van de airlift.

Koop er meteen een 20-tal en als ze ergens een pot met kiezel hebben dan gaan ze echt makkelijk zat gaan kweken, zat je niet zo ver dan mocht je er komen halen bij ons (als we er kunnen pakken ten minste).

Oldtimer
Contacteer:

Bericht door Oldtimer »

Dank Jocca, en ja Lokeren is wat ver.
Erg aardig aangeboden!

Plaats reactie

Terug naar “Kleine vragen”