Pomp heeft de geest gegeven….

De benaming zegt voldoende
bazzio

Re: Pomp heeft de geest gegeven….

Bericht door bazzio »

Zou mooi zijn als dat lukt met die as!

AVG

Bericht door AVG »

Hoi Guyke,

Wat leuk dat u die posting van lang geleden heeft gevonden, zelf had ik daar geen idee meer van, na zoveel posting's en jaren die voorbij gevlogen zijn.

Ik heb wat jaren terug wel met het idee gelopen om het plantenfilter op te geven, om op die plaats een filterkelder te realiseren om met airlift te kunnen werken. Zo u begrijpt is het bij een idee gebleven en gaan we nu niet meer doen voor de jaren dat we nog met Koi bezig zullen zijn. Dit wil niet zeggen dat we nu de Koi beu zijn, integendeel ! Ik volg nog zeker het forum en artikelen die er op koi-gebied verschijnen, maar niet meer zo actief als voorheen.
Alle beschikbare tijd van de dag ( sinds ik gestopt ben als admin. ) ben ik druk met fotografie om zo snel als mogelijk te leren en vorderingen te boeken, ( soms lukt dat best aardig ) Ik heb er dus een verslaving bij :D

Ik las onlangs dat u een nieuwe camera heeft aangekocht, prima keuze !, voor waar u hem nodig hebt.

AVG

Bericht door AVG »

Hoi Bazzio en Goshiko ,

De pomp is vandaag opgestuurd en we zien wel wat er mogelijk is.

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

AVG schreef:
25 mar 2020, 21:41
De pomp is vandaag opgestuurd en we zien wel wat er mogelijk is.
ben benieuwd :CrossFingers:
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle

AVG

Bericht door AVG »

Goed en mogelijk wat minder goed nieuws,

Vorige week Woensdag de pomp opgestuurd > Zaterdag was deze op de plaats van bestemming, na contact met de reparateur zou deze weer prima functioneren en dezelfde dag weer retour gezonden worden, dus dat klonk prima !
Zaterdag, maandag dinsdag en vandaag de post goed in de gaten gehouden ( je zit toch met smart te wachten op een voor mij belangrijk pakketje ) maar noppes :(
Reparateur gebeld, neemt niet op, via Whats app info gevraagd, ook noppes.

Hopelijk morgen :CrossFingers: , met het warmere weer op komst en zo optimaal kunnen filteren, kunnen starten met voeren zou wel zo prettig zijn.

M'n pomp zal toch niet in China beland zijn, mag ik hopen.

FredLekx
Contacteer:

Bericht door FredLekx »

:?

Ramones76
Contacteer:

Bericht door Ramones76 »

Hoi Aad, ik heb hier wel nog een Kinshi 20.000 te koop mocht het zijn.

Grt,

Ramones
If you don't build your dream, someone else will hire you to build theirs.
Mijn vijver: http://www.koivrienden.com/phpBB/viewto ... 17&t=13703

http://www.ramonstijnen.nl"
http://www.ramonstijnen.com"

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Vorige week Woensdag de pomp opgestuurd > Zaterdag was deze op de plaats van bestemming, na contact met de reparateur zou deze weer prima functioneren en dezelfde dag weer retour gezonden worden, dus dat klonk prima !
Zaterdag, maandag dinsdag en vandaag de post goed in de gaten gehouden ( je zit toch met smart te wachten op een voor mij belangrijk pakketje ) maar noppes :(
Reparateur gebeld, neemt niet op, via Whats app info gevraagd, ook noppes.
Op zich wel positief dat de pomp hersteld is, en heeft hij het whats app bericht gelezen ?
Groetjes

Trickle

AVG

Bericht door AVG »

Hoi Marc,

Ja, het bericht werd wel gelezen. Nu dan toch het goede nieuws, De pomp is gisteren verstuurd ( stond op het sticker ) en vandaag binnengekomen. Ze waren hem dus blijkbaar vergeten :wink:
Doos meteen opengemaakt, het pomphuis gemonteerd en eerst maar testen in en bowl. Dat was maar goed ook, want de pomp gaf geen gehoor. Achtereenvolgens het pomphuis weer gedemonteerd en dan maar testen of de rotor mss. klem heeft gezeten. De pomp liep meteen als een tierelier met een nat pak als beloning :D

Gelukkig had ik het oude rotortje nog en ben achtereenvolgens twee uurtjes bezig geweest om de nieuwe gelijk als de oude te vijlen, zodat er een nieuwe schoepje ontstond, met de vorm zoals die hoort te zijn en zou moeten passen.
Alles weer in elkaar en de boel liep gelukkig, Daarna de pomp teruggeplaatst met alle PVC koppelstukken in het putje ( wat een kl.te job ) Na nog wat aandraaien van alle wartels loopt de boel weer als vanouds, al lijkt het debiet ietsje minder te zijn, wat te maken zal hebben dat je het schoepje nooit 100 % kan namaken met zo'n complex modelletje ( u heeft deze gezien )
Het nieuwe schoepje zal er één zijn van een DM 17, want was aanmerkelijk groter.

Morgen de boel nog eens verder nalopen en hopen dat de boel voorlopig weer blijft draaien. ( Volgens de verkoper zijn er DM14 pompen die inmiddels al meer dan 20 jaar draaien en geloof ik ook wel )

@ Ramon, alsnog bedankt voor je aanbod :good:

D-man

Bericht door D-man »

Goed bezig lees ik Aad,

mooi dat je de boel weer aan de praat hebt! Mocht je nog eens zoiets zoeken... ik moet me sterk vergissen als de Red Dragon pomp (welke bij mij jaren gedraaid heeft) identiek is buiten een korter aansluitsnoer... deze zijn voor zover ik weet de Red Devil voor aquariumtechniek.

Misschien een idee om dit op marktplaats/tweedehands in de gaten te houden. Kan je er zo eentje op reserve leggen (Dragon of Devil)
De Red Dragon heb ik destijds gekocht van 3 jaar oud, heeft ca 8 jaar gedraaid en nooit problemen vertoond. Heb hem daarna gewoon weer verkocht met vermelding van leeftijd. Die beste man had een kwekerij voor tropische vissen en gebruikte ze daarvoor al jaren!
ik ben mij er eentje...

AVG

Bericht door AVG »

Hoi Mathijs,

Klopt, De Red Dragon is de tegenhanger van de Red Devil. met dat verschil dat de Dragon bedoeld was voor Aquarium met evt. zoutwater die binnen opgeteld stonden. ( vandaar ook het kortere snoer )
De lagering zou ook anders zijn t.b.v zoutwater. Omdat de Dragon een stukje voordeliger was hebben destijds veel vijverliefhebbers toch voor deze gekozen. Zo ik jou verhaal lees heb je er geen problemen mee ondervonden.

Ik hou je idee in gedachte :good:

Marcje
Contacteer:

Bericht door Marcje »

Dat verklaard veel waarom hij niet opnam en zal zich schuldig gevoeld hebben

In ieder geval wel dik in orde dat ze hersteld is en terug dienst kan doen :good: :D :D :D

Groetjes

Trickle

AVG

Bericht door AVG »

Hmmm, ik ga mijn jeudig enthousiasme wat moeten temperen. Deze morgen liep de pomp nog, maar wat onregelmatig. Bij het spoelen van de sieve's zet ik de stroom even af, zodat het water snel over de sieve loopt en het vuil richting riool gaat. Daarna weer aan en klaar. Nou klaar was het dus niet, want de pomp startte of maar heel even of in het geheel niet :dash: Dus terug bij af :twisted:

Uiteindelijk de boel weer aan de gang gekregen door de bolkraan ( kogelkraan) onder - en dus voor de pomp - even open en dicht te zetten, daarna liep de boel weer, maar gerust ben ik er niet op, dus voor de zeker een klein pompje in de skimmer geplaatst met slang naar de betreffende filterlijn, zodat in geval van... het filter toch iets van water krijgt.

Soms is vijveren even niet leuk :? zeker als je de oorzaak niet echt kan achterhalen. Even aankijken maar, 't zal toch wel een nieuwe pomp worden, denk ik.

Plaats reactie

Terug naar “Kleine vragen”