• Advertentie

Sponsers van onze nieuwjaarsreceptie op 20 januari 2018

reigers

De benaming zegt voldoende

reigers

Berichtdoor didierd » zo 04 maart 2018, 16:24:44

beste, is er iemand die ervaring heeft met die velda laserverschrikker??

mvg Didier
didierd

Afbeeldingen: 4

Re: reigers

Berichtdoor mario1 » zo 04 maart 2018, 20:36:31

Geen ervaring mee, dus kan je hiermee niet helpen Didier.
mario1

Afbeeldingen: 2163

Berichtdoor jocca » ma 05 maart 2018, 6:14:31

geen idee van,
ik heb wel een andere ultrasone reigerschrik met lichtflits,
helpt voor geen meter.
Beste manier is mijns inzien een scarecrow (waterstraal) in combinatie met een schrikdraad (wel ene die hoog genoeg komt en geen prulding van velda dat maar 30 cm hoog is (met moeite).
In de zomer hebben we hier zeer veel last van reigers, dan staat er een ultrasoon toestel op, schrikdraad van 80 cm hoog en 5 rijen en een scarecrow.
Hiermee houden we ze weg (scarecrow zetten we ook om de x-aantal weken op een andere plaats want ze hebben na een poos door waar ze moeten landen om dat ding te omzeilen.

Volgende optie is een jachthond in de tuin zetten ... :twisted:
jocca

Afbeeldingen: 90

Berichtdoor koiparadijs » ma 05 maart 2018, 9:13:15

velda deugt niet
na paar dagen zijn ze het gewoon
http://WWW.KOIPARADIJS.BE
Wij kunnen voor u de aanleg, de afdichting, de filtering, het onderhoud, etc... van uw vijver realiseren naar uw wens!
koiparadijs

Afbeeldingen: 410

Berichtdoor LucB » ma 05 maart 2018, 9:29:45

Ik ben dit weekend naar de tuinexpo in Kortrijk geweest. Er was daar een stand rond vijvers van een zaak uit Hulste waar er een paar van die Velda toestellen in werking stonden. Ik heb er naar gekeken en had meer het idee dat ze thuishoren in een disco met hun groene laserstraal. De verkoper kwam naar me toe en zei dat dit een heel goed toestel was. :D

Of ze werken weet ik helaas niet. Het leek me alvast wel een ergelijk ding waar je zelf ook zenuwachtig van wordt.

Als ze er zo van overtuigd zijn dat het inderdaad zo een goed toestel is, zouden er dan niet eentje uitlenen om eens te proberen ? Of geldt dan het retourrecht als het niet toch niet zou werken? Ik had het eigenlijk moeten vragen.
LucB

Afbeeldingen: 334

Berichtdoor bazzio » ma 05 maart 2018, 13:24:46

Ik heb zo'n waterstraal ding gehad, daar heb je iig niets aan. Ik 1 maal een Aalscholver gehad en daar werkt weinig tegen want die neemt gewoon een duik in de vijver als een eend (dat beest heeft nog een week vanaf de koeienstal hiernaast zitten spotten!). Daarna direct een net over de vijver gespannen. Nog 1 maal een bezoek van een reiger gehad, die trok zich niets aan van de waterstraal en zat op het hek direct naast de vijver de situatie te bestuderen. Ik heb hem/haar op heterdaad betrapt en met veel bombarie weggejaagd. Daarna niet meer gezien maar ook vrij snel daarna is mijn overkapping met schaduwdoek gekomen, sindsdien heb ik geen reiger/Aalscholver in de buurt van de vijver meer gezien. Misschien toeval maar ik denk toch dat het zicht op de vijver vanuit de lucht door het doek is weggenomen.
66927
bazzio

Afbeeldingen: 54

Berichtdoor jocca » ma 05 maart 2018, 18:41:12

bizar bazzio, hier helpt die waterstraal in combinatie met een hoge schrikdraad nl wel ... vorig jaar een echte plaag gehad van reigers (op een bepaald moment zaten ze met 2 aan de vijver), sindsdien hebben we hier gelukkig geen meer gezien. Afdekken van bovenaf is mijns inzien nog wel steeds het beste, die ondingen spotten nl hun prooien vanuit de lucht, belemmer dat en ze weten niet dat er een vijver is.
jocca

Berichtdoor Marcje » di 06 maart 2018, 20:41:15

Vandaag stond er hier ook eentje te vissen :evil:

Ben ondertussen ook aan het uitkijken naar een oplossing en die waterstralen geloof ik niet echt in omdat ze er aan wennen vrees ik

Proberen vangen en hem de schrik van zijn leven laten beleven :wink: , verder weet ik ook geen diervriendelijke manier

groetjes

marc
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Marcje

Afbeeldingen: 5712

Berichtdoor FredLekx » di 06 maart 2018, 20:46:31

In je korte broek naar buiten rennen? :wink:
FredLekx

Afbeeldingen: 108

Berichtdoor The digital hunter » di 06 maart 2018, 21:46:45

FredLekx schreef:In je korte broek naar buiten rennen? :wink:

Doe het zonder broek en je ziet ze nooit meer terug scared :lol:

Groetjes,
Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/
The digital hunter

Afbeeldingen: 1139

Berichtdoor Marcje » di 06 maart 2018, 21:48:13

jawadde, :lol: :lol:
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid

Airliftgestuurde vijver, Crielzeef
Trickle
Marcje

Afbeeldingen: 5712

Berichtdoor jocca » wo 07 maart 2018, 7:29:54

die waterstralen helpen hier toch echt wel hoor marcje ...
bij ons staat die zodanig opgesteld dat als die afgaat hij meteen de ganse vijver bestrijkt, dus ongeacht wie of wat er staat krijg een waterstraal tegen zijn kop.
Wel belangrijk (zeker bij reigers) is dat deze vaak van plaats verandert, hier zet ik die om de 2 weken op een andere plaats. Op die manier komt de straal altijd uit een andere onverwachtse hoek en net dit schrikeffect zorgt er voor dat ze weg zijn.

Probleem bij u thuis is dat je dit amper kan doen of de ramen van jullie huis zijn elke keer opnieuw volledig nat.
jocca

Berichtdoor The digital hunter » wo 07 maart 2018, 10:02:16

Marcje schreef:jawadde, :lol: :lol:

Was bedoeld als een compliment,hoor :wink: :lol: :lol:

Nee effe serieus,

Het is niet het antwoord op de vraag van Didier maar ik geef het maar even mee misschien lost het toch iemand zijn reiger probleem op :CrossFingers:

Ik heb in het verleden ook zo'n waterstraal overwogen ,
maar wegens het nadeel dat als je die dingen vergeet af te zetten je er telkens eruit ziet als een verzopen kieken als je nog maar eens hebt laten verrassen :evil: :roll: is het bijkomend probleem dat zo'n ding in de winter ook weer kan bevriezen.

Nu heb ik een Heron Stop Spinner staan en ik had er in het beging totaal geen vertrouwen in :nono: maar dacht, baat het niet dan schaad het niet.

Wij hebben momenteel twee vijvers die een twintigtal meter uit elkaar liggen.
De achterste bevat geen vis (enkel salamanders en kikkers) en in de voorste zitten de lekkere koi's, vroeger wandelde de reigers gewoon over het gazon van de ene vijver naar de andere en was het feest.

Sinds die rare spinner hier bij de koivijver staat, landen er nog even goed reigers bij de achterste vijver maar komen niet meer verder naar de voorste vijver.

Dus die spinner moet er toch voor iets tussen zitten denk ik dan :unknown:
Ik heb hem bij ons aan een natuurlijk tak hangen op ooghoogte van een reiger want dat stokje dat er bij zit deugt voor geen meter en kantelt steeds van de ene kant naar de andere :roll: maar voor de rest hier enkel lof en vooral geen last meer van reigers :Yahoo:
Bijkomend voordeel geen batterijen die leeg kunnen geraken of stroomkabels die in de weg liggen :Yahoo:

Hopelijk wordt jullie reiger probleem opgelost, welke manier jullie ook gebruiken :CrossFingers:

Groetjes,
Ronald
Digitaal jagen is mijn andere hobby vandaar mijn nickname.
https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/
The digital hunter

Afbeeldingen: 1139

Berichtdoor Guyke » wo 07 maart 2018, 11:38:45

Reiger breekt schrikdraad gewoon af.
https://www.youtube.com/watch?v=czvvU6SVw5k

Guyke
Guyke

Afbeeldingen: 951

Berichtdoor noci » wo 07 maart 2018, 11:57:37

Vorige week nog heb ik 's morgens 22 reigers gelijktijdig geteld juist naast mijn tuin. Toch heb ik tot hiertoe nooit een vis verloren door een reiger, en ik heb geen net of overkapping of reigerschrik...

Toen wij naar hier verhuisden was mijn grote schrik dat ik enorm veel last zou hebben van de reigers, aalscholvers, ijsvogels en zelfs een visarend is hier al gezien. Maar niets is minder waar.
Mijn grote geluk is denk ik dat er naast onze tuin 4 grote vijvers liggen en deze liggen op privédomein (jammer genoeg niet mijn privé). Hier komen dus bijna nooit mensen behalve af en toe de buurman die er eens doorwandelt.
Daar hebben de reigers alle rust en vis genoeg om uit te kiezen. Ik vermoed daarom dat ze liever daar hun eten zoeken dan enig risico te lopen en bij mij te komen zoeken.

Beste is dus te zorgen dat de reigers geen honger hebben, dan komen ze bij jou misschien ook niet zoeken. Hoe je daar voor kan zorgen weet ik echter ook niet. Misschien alle dagen een bordje sardientjes voor hun klaarzetten :unknown:
noci

Afbeeldingen: 128

Volgende

Keer terug naar Kleine vragen