Beoordelingstopic Karashigoi 2013

AVG

Beoordelingstopic Karashigoi 2013

Bericht door AVG »

Hoi vrienden,

Het is zo ver, bij deze de beoordelingstopic met binnengekomen foto’s welke voortgekomen is uit deze topic http://www.koivrienden.be/phpBB/viewtopic.php?t=8761

Karashigoi 1
30495

De update ruim een jaar later:

37714

37715

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Karashigoi 6
30500

De update:
37716

37717

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Karashigoi 7

30501

De update:
37743

37741

Karashigoi 15
30546

De update:
37833

Karashigoi 18
30549

De update:
37831

37832

Karashigoi 19
30550

De update:
37769

37770

Karashigoi 21
30554

De update:
37898

Karashigoi 22
30555

De update:
37747

Karashigoi 27
30560

De update:
37768

Karashigoi 34

30580

De update:
37744

37745

Karashigoi 37

30583

De update:
37746

Karashigoi 39
30585

De update:
37726

37727

Karashigoi 44
30610

De update:
37829

37830

Karashigoi 49
30615

De update:
37839

37840

Laatst gewijzigd door AVG op 07 mei 2014, 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
john de leur
Contacteer:

Bericht door john de leur »

Beoordeling Karashigoi B.E. VRIENDEN.

Allereerst wil ik jullie bedanken voor het vertrouwen die jullie mij geven om de Karashigoi competitie te beoordelen. Ik zal mijn best doen het naar eer en geweten te beoordelen.
De moeilijkheid zit in het feit, dat we het alleen met een foto moeten doen. Tussen foto en werkelijkheid zit meestal een wereld van verschil, dit kan zowel positief of negatief zijn.
De moeilijkheid in groot brengen van tosai zit normaal in het behouden van de huidkwaliteit. Aangezien we het hier te maken hebben met eenkleurige vissen, hebben we met dit fenomeen nu niet meteen van doen.
Ook hebben we nu niet met kleuren patroon te maken. Dit maakt het beoordelen wel een stuk makkelijker, maar wordt het om de beoordelen toe te lichten wel een stuk moeilijker, er zijn immers minder richtpunten om te vermelden.
Ik wil dan ook de beoordeling met uitleg houden bij de nummers één en twee. Waar moeten we nu op letten als we eenkleurige vissen beoordelen? Nummer een is het frame en de bouw van de koi. Belangrijk op nummer twee is het net patroon. Op nummer drie kijk ik naar de groei.

Voor mij gaat kwaliteit altijd boven lengte. Bij het kijken naar de vissen kwam ik uit op nummer 21 en 37. Deze twee vissen steken er wat mij betreft boven uit. Het was een zware bevalling, want deze twee vissen houden elkaar aardig in balans.
Als ik kijk naar de body en het frame van beide vissen is koi 21 wat voller in het eerste gedeelte dan koi 37. Hoewel het moeilijk beoordelen is van de foto, is koi 21 wat sterker in het achter gedeelte en lijkt het dat koi 37 een lichte inval heeft in het laatste gedeelte, al is dit minimaal.
Kijkend naar de huidkwaliteit netpatroon is dit heel moeilijk waarneembaar met deze foto. Maar ook hier vind ik koi 21 een voorsprong hebben, al komt dit misschien door de heldere foto.
Kijkend naar de groei ontlopen de vissen elkaar weinig. Voor mij is koi nummer 21 de beste koi op dit moment. Wel verwacht ik, dat als de vissen onder de zelfde omstandigheden worden groot gebracht dat koi 37, koi 21 in de toekomst gaat overtreffen in groei later.
Verder viel mij op dat karashigoi nummer 22 een geweldig kop heeft, dit wordt later een enorm vlees kop met cheeky wangen.

Ik hoop dat jullie je eigen een beetje kunnen vinden in mijn keuze. Zo niet, dan hebben we interessant discussievoer voor op het forum.
Verder zitten er nog een paar goede koi bij met groei, body en netpatroon, maar deze heb ik niet als favoriet genoteerd omdat het hoofd op dit moment niet in verhouding is tot de body.
Het is ontzettend moeilijk om een uitgebreide beoordeling te maken van eenkleurige koi. Nogmaals ik heb naar eer en geweten beoordeeld en ik hoop niemand te kort gedaan te hebben door verkeerde inschatting van foto's. Verder behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
Dus blijf scherp en geniet van onze geweldige mooie hobby.

John de leur
Chikara Koi
Laatst gewijzigd door john de leur op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
zij die het wisten weten het niet.
zij die het niet weten wisten het wel.
Koivrienden
Site Admin

Bericht door Koivrienden »

Beste John,

Namens alle deelnemende koivrienden willen we je van harte bedanken voor het beoordelen van de Karashigoi. Dat het ( zeker in dit geval ) niet simpel moet zijn geweest om tot een keuze te komen begrijpen we volledig ! , des temeer onze waardering voor jou medewerking, die hier dan ook nog open en bloot voor een ieder te lezen is.

Nogmaals dank en alle succes met http://www.chikarakoi.nl/content/

Je beoordeling lezende komen de volgende Karashigoi als winnaars uit de bus:
Eerste: Karashigoi Nr. 21 > AVG
Tweede: Karashigoi Nr. 37 > Saxobarre
Derde : Karashigoi Nr. 22 > BMWKE

Alle deelnemers bedankt voor jullie medewerking en wellicht zijn jullie één van de gelukkig bij een volgende competitie.

De drie gelukkige van deze competitie, van harte gefeliciteerd met het mooie resultaat en veel plezier met de behaalde prijs geschonken door de initiatiefnemer in samenwerking met koivrienden van deze actie Gerjan Romijn van House of Kata http://nl.houseofkata.com/news.php, welke tot doel had om een steentje bij te dragen aan het Kinderkankerfonds http://www.kinderkankerfonds.be/nl/Home_1.aspx

Ter herinnering de geschonken prijzen door H.O.K :
Eerste prijs: Bacteriastove incl. testkits
Tweede prijs : 20 ltr. Royal van House of Kata
Derde prijs : Kamiac starters Kit
Drie prijzen die er mogen zijn dachten we :D

Zoals eerder aangegeven ontvangen we jullie graag in onze stand ( F – 21 ) op de komende koishow te Arcen, waar de winnaars één entreekaartje kunnen declareren. Nadien zullen we naar de locatie gaan waar de prijs in ontvangst genomen kan worden.

Nogmaals bedankt voor ieders medewerking en tot spoedig in Arcen.

Vriendelijke groet,
Aad, Martien en Marcje
Koivrienden
Laatst gewijzigd door Koivrienden op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
sandy

Bericht door sandy »

Proficiat aan de winnaars.

Groeten,

Sandy
Laatst gewijzigd door sandy op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
jeroenie

Bericht door jeroenie »

ik kan mij volledig vinden in de beoordeling van john!
al zou ik de 2 eerste wel eens samen in een bowl willen zien. dan denk ik dat er misschien wel minder verschil opzit dan we nu denken.
als uitstekend fotograaf heb je zo reeds een stapje voor, maar niet onterecht! proficiat aad met de eerste prijs!
Laatst gewijzigd door jeroenie op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
saxobarre

Bericht door saxobarre »

2de plaats, whoehoee :!: :!:
Laatst gewijzigd door saxobarre op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
koi.gin

Bericht door koi.gin »

Van harte gefeliciteerd aan de winnaars.
Laatst gewijzigd door koi.gin op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Volg hier de aanleg van de eerste airliftgestuurde vijver met een trommelfilter; viewtopic.php?t=5309
sandy

Bericht door sandy »

joepie

saxobarre mag ons een trakteren in arcen jeroennie
Laatst gewijzigd door sandy op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Dominique
Contacteer:

Bericht door Dominique »

Dat was een leuke topic om volgen!

Proficiat aan de winnaars!
Laatst gewijzigd door Dominique op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Koivijver - Zwemvijver - Chloorvrij zwemmen - Alles Voor De Vijver
dirk

Bericht door dirk »

Proficiat aan de winnaars.
Ik zou graag eens een update van dit topic zien binnen een jaar of 4.
Vooral om het verschil te kunnen zien tussen koi die verwarming hebben genoten en de koi die dat niet kregen. Dit verschil is op 1 jaar merkbaar, denk ik, maar op langere termijn misschien minder.

Groeten,

Dirk
Laatst gewijzigd door dirk op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
CvE

Bericht door CvE »

hoi, eerst en vooral thx aan de beoordelaar voor zijn tijd en ervaring.
Proficiat aan de winnaars. Wel een vraagje, als het mogelijk zou zijn om ook beoordelingen te krijgen over de andere karashigoi's. Dit om te weten wat we in huis hebben en of we wel goed bezig zijn. :lol:
Alvast een topic om te volgen.
grts en tot in Arcen waarschijnlijk de zondag :)
Christopher
Laatst gewijzigd door CvE op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
PDSW

Bericht door PDSW »

Hoi

PROFICIAT aan de winnaars.!!

ik heb even uit het oog verloren maar
zijn de nr die de koi hebben ook de nr waarop de keuze gemaakt mocht worden?
ik denk het wel, niet?
waaruit zou besloten kunnen worden dat zo jong reeds kiezen niet simpel is en dit is dan zachtjes uitgedrukt en natuurlijk de opgroei omgeving is ook een belangrijke factor.
en zoals Dirk aangaf zou tof zijn deze idd af en toe eens terug te zien.

tof en super initiatief hopelijk mogen we dit nog eens zien voorbijkomen.

grts Peter
Laatst gewijzigd door PDSW op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Koi houden is keuzes maken; en die kunnen verschillen, maar steeds met de beste bedoelingen!
http://www.koivrienden.com/phpBB/viewto ... c&start=60
bmwke

Bericht door bmwke »

Proficiat aan de winnaars al ben ik er ook bij.
Blije gezichten hier.
Updaten doe ik in ieder geval elk jaar.
Laatst gewijzigd door bmwke op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn vijverbouw viewtopic.php?t=7056
smetjen

Bericht door smetjen »

Proficiat aan de winnaars van deze wedstrijd.

Ik onthoud ook dat we toch allemaal een steentje bijdragen aan een goede organisatie waarvoor dit ook een deel is opgezet.

Geniet van jullie overwinningsroes :lol:

grtn
Laatst gewijzigd door smetjen op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
I love de rain, no way José
ubbykoi

Bericht door ubbykoi »

proficiat aan de drie winnaars
Laatst gewijzigd door ubbykoi op 07 mei 2014, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Koivrienden/ Kata,Karashigoi competitie”